וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה אפל מרוויחה? זה הסכום המדויק שעולה לה כל אייפון SE

אילן גלר

19.4.2016 / 7:00

לפחות מבחינת עלות החומרים, מדובר בסכום של 160 דולרים בלבד. על זה כמובן יש להוסיף את עלויות ההרכבה, ההובלה והשיווק אבל אלה כמעט לא משמעותיים ברמת המכשיר הבודד

מערכת וואלה!

(בווידאו: שי מזרחי בוחן את האייפון SE לעומק)

בסוכנות הידיעות העסקיות IHS החליטו לנסות ולהעריך כמה מרוויחה אפל על כל מכשיר אייפון SE שנמכר, ולצורך כך הזמינה מומחים לפרק יחידה אחת של המכשיר ואז לקבוע את עלות כל מרכיביו. התוצאה הסופית לא מאוד מפתיעה, מאחר והדגם כולל כמות לא מבוטלת של רכיבים מיושנים יחסית שהושאלו מאייפון 5S הוותיק, עלות ייצורו של האייפון החדש עומדת על 160 דולרים בלבד (כ-604 שקלים).

ב-IHS סבורים כי עדיין מדובר בשולי רווח צנועים יחסית לדגמי האייפון היקרים יותר. "אפל מוכנה לוותר על מעט מרווחיה על מנת לעודד מכירות - אם כי היא עדיין בונה על ריבוי צרכנים שיעדיפו לשדרג לדגמים רווחיים יותר", הסביר האנליסט ווין לאם. "כשמכונת הרווחים של אפל נכנעת לכוחות השוק, זה מעיד על כך שאפילו היא אינה חסינה בפני ההאטה הגלובלית בשוק הסמארטפונים".

במהלך פירוק האייפון SE, נתגלו בתוכו רכיבים רבים המגיעים כאמור ממכשיר האייפון 5S, אך גם מדגמי האייפון 6 וה-6S. עושה רושם כי באפל השקיעו מאמצים רבים בייעול תהליך הייצור, כך שרכיבים זהים יוכלו לשרת כמה מהדגמים שלה. לדוגמה, מתברר שהמצלמה הקדמית של המכשיר (מצלמת הסלפי) זהה לזו שבמכשירי האייפון 6, בעוד שהמצלמה האחורית היא אותו הדגם שמותקן במכשירי האייפון 6S החדשים יותר.

מחירו של האייפון SE בחנויות אפל בארה"ב עומד על 399 דולרים ל-16 גיגה ו-499 דולרים ל-64 גיגה; הוא האייפון הזול ביותר שלה אי-פעם. בארץ, אגב, מחירו עומד על כ-2,200 שקלים לדגם ה-16 גיגה לאחסון וכ-2,800 שקלים לדגם עם 64 גיגה לאחסון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וזה אייפון פחות רווחי ביחס לדגמים האחרים./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully