וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרובוטית המתקדמת ביותר" היא גם שפחה כנועה

אילן גלר

19.4.2016 / 8:16

"זה גורם לפנים שלי להיראות שמנות" - לא משפט שהייתם מצפים לשמוע מרובוט כשמציעים לו לעשות סלפי. לפחות לא כזה עם קצת מודעות חברתית ורצון לשוויון בין המינים

צילום מסך

בשנים האחרונות חלה התקדמות נוספת בתחום הרובוטיקה אך גם התחלנו לראות רובוטים בעלי פרצופים המסוגלים להבין וגם להפגין הבעות פנים. "ג'יה ג'יה" היא, לפחות לדברי יוצריה באוניברסיטת המדע והטכנולוגיה של סין, הרובוט דמוי-האדם המשוכלל ביותר בעולם נכון להיום. ג'יה ג'יה בהחלט מזכירה אישה אמיתית בהופעתה החיצונית, ומסוגלת לדבר, להציג הבעות פנים שונות, להניע את שפתיה וגופה וגם ללמוד מהשיחות שמנהלים עמה בני אדם כיצד לשפר את תגובותיה.

אולם נדמה שלמרות ההתקדמות הטכנולוגית, לא הציגו החוקרים התקדמות בנושאים חברתיים ליברליים והם החליטו להעניק לה אישיות של שפחה כנועה. במהלך אירוע החשיפה של הרובוטית, ענתה ג'יה ג'יה לפניות מצד צוות יוצריה במילים כמו "כן, אדוני", תוך שהיא שומרת על הבעה כנועה ומשפילה מבטה לעומת הדוברים אליה. מאוחר יותר היא הזמינה את האורחים לאירוע לצלם תמונות סלפי איתה, אך ביקשה לא להתקרב יותר מדי "כדי לא לגרום לפנים שלי להיראות שמנות".

למרות שפרויקט הפיתוח של ג'יה ג'יה נמשך יותר משלוש שנים, היא עדיין לא מוכנה לייצור המוני. "אנחנו מקווים לשדרג את יכולות הלימוד של הרובוט, נוסיף לו יכולת לזיהוי הבעות פנים, כך שיוכל לנהל שיחות מעמיקות יותר עם אנשים", הבטיח ראש צוות המחקר צ'ן ז'יאופינג.

ג'יה ג'יה הרובוטית הסינית. צילום מסך
"זה גורם לפנים שלי להיראות שמנות". ג'יה ג'יה./צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • רובוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully