וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווה את הכסף: זנפון מקס - הסמארטפון עם הסוללה שלא נגמרת

19.4.2016 / 10:06

היתרון היחסי הברור מאליו בפאבלט של אסוס היא הסוללה המפלצתית שלא נגמרת, אבל משהו בחוויית השימוש הופך אותו לנייד גדול יותר מסך חלקיו. לפחות על הנייר, הוא לא אמור היה להיות מוצלח כזה

מערכת וואלה!

(בווידאו: ליאור נאור בודק מה בקופסה של הזנפון מקס)

הוא מגושם, נראה מעט מיושן, לא משדר יוקרה בשום צורה ומגיע עם לוגו של מותג ששמו לא בדיוק מתחרז עם שיא התחכום וחוויית המשתמש, אבל משהו בזנפון מקס של אסוס גדול יותר מסך חלקי הסמארטפון הזה.

העיצוב של ה- Zenfone Maxסטנדרטי מאוד, ואפילו קצת שמנמן יותר ממה שהייתם רוצים להחזיק ביד, אבל ממש לא בעייתי. הוא שוקל 202 גרמים, שזה קצת יותר מרוב המתחרים אבל למרות משקלו וגודלו המכשיר הזה יושב טוב ביד. לנוכחות שלו מסייע גם כיסוי הגב המחוספס דמוי העור שמשפר את האחיזה ומעניק תחושה נעימה יותר.

שאר העיצוב אפילו יותר סטנדרטי: לחצן הדלקה ולחצני ווליום בצד ימין, עדשת מצלמה עגולה ובולטת מעט בחלקו האחורי העליון ושלושה מקשי מגע לא וירטואליים שגרתיים של אנדרואיד בקדמתו. זה פאבלט קלאסי, וזה גם אומר שקשה לשלוט בו ביד אחת כמו בכל המכשירים בגודל הזה.

בלבו של המכשיר שבב סנאפדרגון 410 של קוולקום עם ארבע-ליבות 1.2 גיגה-הרץ. השימוש בשבב הזה ספציפית כנראה גם היה במטרה להאריך את חיי הסוללה והוא אמור להעניק למכשיר חיים ארוכים מאוד בין טעינות. לזנפון מקס מסך 5.5 אינץ' HD ברזולוציה סבירה אבל לא מדהימה (1280 X 720), מוגן בגורילה גלאס 4, 2 גיגה זיכרון RAM, אחסון פנימי דל-יחסית של 16 גיגה, מצלמה אחורית 13 מגה פיקסל עם פוקוס לייזר, מצלמה קדמית של 5 מגה פיקסל והוא תומך בקישוריות בדור הרביעי. אבל גולת הכותרת שלו היא הסוללה המפלצתית בקיבולת של 5,000 מיליאמפר-שעה.

זנפון מקס אנבוקסינג. וואלה TECH, מערכת וואלה!
מפרט סטנדרטי עם חוויית שימוש טובה וסוללה מפלצתית. זנפון מקס של אסוס./מערכת וואלה!, וואלה TECH

המקס מגיע עם מערכת הפעלה אנדרואיד לוליפופ 5.0 אבל חווית המשתמש שלו שונה מאוד. בניגוד ללאנצ'רים של יצרניות אחרות, ה-ZenUI של אסוס מוצלח מאוד ויש בו לא מעט אופציות יעילות למעבר מהיר בין שירותים, גרפיקה שניתן להתאים אישית גם למי שמעדיף אייקונים מאוד גדולים, למשל, ופונקציות שמשפרות את חוויית השימוש כמו מצבי החיסכון בסוללה שמתריעים ברגעים בהם ניתן לחסוך עוד קצת.

למרות שהגב שלו מתפרק, לשם הזנת כרטיס סים וכרטיס הרחבת זיכרון, הסוללה לא נשלפת ולא ניתנת להחלפה. הסוללה שלו, כאמור, לא נגמרת אבל נטענת יחסית באיטיות; כמובן שאין לזה יותר מדי משמעות כשצריך לחבר את המכשיר לחשמל רק שלוש פעמים בשבוע.

למרות שיש לו רק 2 גיגה של זיכרון עבודה, הזנפון מקס מהיר וכיפי לשימוש. הוא מתחיל לגמגם אחרי הפעלה של 3-4 אפליקציות במקביל אבל מצב החיסכון בסוללה דואג לסגור אפליקציות שאינן בשימוש וכך ליצור תחושה של עבודה רציפה. מחירו לפי זאפ 1,090-1,299 שקלים ואחרי שבועיים של שימוש נראה שהמכשיר שווה את הכסף.

זנפון מקס. אורן דותן, מערכת וואלה! NEWS
כבד, אבל עדיין נוח לאחיזה למי שאוהב מסכים גדולים. זנפון מקס של אסוס./מערכת וואלה! NEWS, אורן דותן

המצלמה של הזנפון מקס סטנדרטית למדי אבל יש בממשק הצילום במכשיר הרבה פיצ'רים וגימיקים חביבים כמו הרצת זמן לאחור, הילוך מהיר, פילטרים שונים, צילום גיפים (קבצי GIF), יצירת סרטונים משעשעים עם אנימציה, ארגון כל התמונות ששמורות על המכשיר עם חיוכים ועוד. הממשק ממשיך את הקו הפשוט של מערכת ההפעלה המותאמת ונותן אופציות רבות למי שלא אוהב לשחק עם האלמנטים בצילום אלא פשוט לבחור אנימציה או פילטר מתאים.

התמונות עצמן קצת פחות מרגשות. איכות הצילום סבירה וביחס למתחרים לא מצאנו סיבה לפסול את המכשיר. לא מדובר בחיישן המתוחכם ביותר עם התוצאות הטובות ביותר אבל בתנאי תאורה רגילים (בחוץ וגם בתוך מבנה) התמונות יוצאות ברורות אם כי לא הכי חדות ובצבעים לא הכי מקוריים.

שורה תחתונה
לא ברור מה יש לו, אבל יש לו את זה. הזנפון מקס הוא מכשיר קלאסי למי שמחפש מסך גדול וחווית שימוש כיפית מבלי להתעסק יותר מדי בהגדרות. המחיר שלו מצדיק את ההשקעה, ובסיכומו של דבר למרות שמדובר בעוד מלבן אנדרואיד בשורה ארוכה של מכשירים עם מפרטים דומים, איכשהו הוא מצליח לבלוט רק בזכות חווית השימוש המוצלחת והסוללה הענקית, שמחזיקה ימים שלמים מבלי להטריד אתכם בזוטות כמו מציאת שקע חשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully