וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד המגניבים: נחש-ים רובוטי שוחה באלגנטיות. צפו

אילן גלר

22.4.2016 / 5:33

הרובוט הזה שוחה ממש כמו נחש אמיתי, רק הרבה יותר מהר - בזכות מדחף רב-עוצמה. בשלב הזה הוא מיועד, לפחות רשמית, לספק הצצה ראשונה על תקלות באסדות קידוח נפט בלב-ים

צילום מסך

חברת Kongsberg Maritime הנורבגית מציגה פריצת דרך טכנולוגית: נחש-ים רובוטי ששוחה ממש כמו הדבר האמיתי, רק הרבה יותר מהר - בזכות מדחף רב-עוצמה, שמניע אותו באפקטיביות רבה בתוך המים. הנחש הרובוטי הזה נשלט מרחוק, אך מסוגל גם לתפקד עצמאית ברמה בסיסית, בדרכו למשימה תוך שהוא נדחק בין מעברים צרים במיוחד.

לאילו מטרות בדיוק אמור לשמש הנחש? הוא מפותח בעבור ענקית הנפט Statoil, ויפעל מתחת למים בכדי לבצע תיקונים שונים במתקני החברה מבלי שיהיה צורך להפעיל ולסכן צוללנים. לדוגמה, יוכל הנחש לעבור דרך צנרת תת-מימית, לאתר תקלות ולבצע תיקונים פשוטים. במקרה שמתגלה תקלה מסובכת יותר, יוכל הנחש לצלם ולשדר בזמן אמת את ההתרחשות למפעיליו, שיחליטו האם הגיע הזמן בכל זאת לשלוח את הצוללנים.

מחירו של הרובוט המתוחכם הזה לא נחשף, אם כי אפשר לנחש שלא מדובר בציוד זול במיוחד. כנראה שבעבור הלקוחות הפוטנציאליים, המפעילים מתקנים בשווי מאות מיליוני דולרים בלב-ים, מדובר בהשקעה משתלמת. כעת נותר לקוות כי חלק מהטכנולוגיות שפותחו עבור הנחש הרובוטי יעשו את דרכן בסופו של דבר גם למוצרים שמהם נוכל ליהנות גם אנחנו.

נחש ים רובוטי. צילום מסך
הנחש הרובוטי - נראה מפחיד./צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • רובוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully