וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנות מוגזמת? גוגל הזהירה את הגולשים מפני אתר מסוכן בשם גוגל

אילן גלר

22.4.2016 / 4:21

במשך כמה שעות היה הדירוג של Google.com בכלי הגלישה הבטוחה של גוגל "מסוכן חלקית". Bing המתחרה, אגב, נשאר "בטוח לשימוש" לאורך כל הזמן הזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אופס. גוגל מזהיר מפני גוגל./מערכת וואלה!, צילום מסך

במפגן מרשים של כנות יוצאת דופן, הזהירה גוגל את הגולשים למשך כמה שעות מפני גלישה באתר שלה עצמה - אזהרה שהופיע תחת כלי הגלישה הבטוחה (Safe Browsing), שאותו מפעילה ענקית החיפוש לאיתור סכנות ברשת. בתגובה להזנת הכתובת Google.com, קבע האתר כי מדובר בשירות "מסוכן חלקית", ופירט מספר סכנות הממתינות למשתמשים במנוע החיפוש הפופולרי: עמודים שמהם ניתן להתקין תוכנות מסוכנות, האקרים שינסו לגנוב את הסיסמאות או את מספרי כרטיסי האשראי שלכם, ועמודים הכוללים קישורים לתכנים מפוקפקים.

כמובן שכל אלו מתארים היטב כל מנוע חיפוש, שכן מעצם הגדרתו מהווה האתר שירות המקשר את המשתמשים לכתובות שונות ברשת. למרות שרוב הכתובות בעמודי החיפוש הראשונים מסוננות, אינן מסוכנות ואף מועילות, בלתי אפשרי לסנן באופן אוטומטי כל אתר שממנו עשויים הגולשים להגיע לתוכנות מסוכנות או לפגוש טיפוסים שינסו לגנוב את פרטיהם האישיים. מבחינת גוגל מדובר באזהרה ברמה נמוכה יחסית - רמת סכנה חריפה יותר הייתה גורמת לחסימת האתר בפני כל הגולשים המשתמשים בדפדפן כרום.

לאחר כמה שעות במהלכן הופיעה האזהרה באתר, חזר Google.com לסיווג נמוך יותר של אתר "בלתי מסוכן", אם כי לא ברור האם זה נעשה בעקבות התערבות ידנית, או שמה אתרים מסוימים שהוסרו מתוצאות החיפוש הובילו לבדיקה מחודשת וקביעת דירוג נמוך יותר. משך כל הזמן הזה, אגב, שמר מנוע החיפוש המתחרה מבית מיקרוסופט, Bing, על מעמדו כ"בטוח לשימוש".

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully