וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים גילו במקרה שהם יכולים לגרום לסוללות לעבוד לנצח

אילן גלר

26.4.2016 / 9:46

חוקרים באוניברסיטת קליפורניה, שיחקו עם תרכובת כימית של ננו-חוטים במעבדה, וגילו כי אם מצפים עם התרכובת רכיבים מסוימים בסוללת ליתיום ניתן לטעון אותה ללא פגיעה בתפקוד 200,000 פעמים

סוללה חלשה. ShutterStock
סוללה שלא נשחקת? אנחנו רוצים./ShutterStock

תגלית מדעית הצפויה להשפיע על חיינו באופן משמעותי בשנים הקרובות נתגלתה במקרה על ידי חוקרים באוניברסיטת קליפורניה, ששיחקו עם תרכובת כימית אותה בדקו במעבדה. הם ניסו להחליף אלקטרוליט במצב ג'ל לאלקטרוליט נוזלי בסוללות ליתיום, מהסוג המשמש במכשירי סמארטפון, מחשבים ניידים ולמעשה כמעט כל גאדג'ט אלקטרוני אחר.

התרכובת לא הפכה את הסוללות ליעילות יותר מבחינת כמות האנרגיה שהן מסוגלות לספק אך שדרגה באופן מדהים את אורך חיי הסוללה, עד לרמה שבה כנראה לעולם לא יהיה שום צורך להחליף אותה. התרכובת מכילה ננו-חוטים, שצופו במעטפת מנגן דו-חמצני. בעוד שסוללה טיפוסית ניתן לטעון עד כ-7,000 פעמים לפני שאינה מסוגלת לתפקד עוד, סוללה שזכתה לציפוי ג'ל המנגן הדו-חמצני (Manganese Dioxide) החדש הוטענה מחדש יותר מ-200,000 פעמים, ללא כל פגיעה ביכולותיה.

ההסבר לתופעה הוא שהג'ל משמר את המבנה המקורי של אלקטרודות הטעינה, ועל כן הן הופכות אמינות יותר. "המחקר מוכיח שאלקטרודות מסוג זה נהנות מאורך חיים מופלג, ואנחנו יכולים להפוך אותן למציאות" מסבירים באוניברסיטה. הסוללות החדשות אולי לא יחסכו מאיתנו את הצורך להטעין את המכשיר במהלך הלילה, אך לפחות לא נאלץ לרכוש סוללות חדשות, או לסבול מדעיכה באמינות ומחיי סוללה מתקצרים.

  • עוד באותו נושא:
  • סוללה
  • מדע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully