וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא מד"ב: תחרות רחפנים המופעלים בכוח המחשבה. צפו

אילן גלר

28.4.2016 / 6:35

מחקר גלי המוח באוניברסיטת פלורידה קיבל תפנית מעניינת, כשאחד הניסויים הפך לתחרות הטסת רחפנים באמצעות המחשבה, תוך חבישת קסדת אלקטרודות לא פולשנית

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מרוצי רחפנים הם כבר לא עניין חדש, אך זה שנערך בשבוע שעבר באוניברסיטת פלורידה מביא עמו בשורה מהפכנית: אף אחד מ-16 המשתתפים במרוץ לא אחז בשלט בזמן התחרות, שכן הנחיות הטיסה לרחפן הועברו ישירות ממוחם. כשהטייסים חשבו "קדימה", "שמאלה" או "ימינה", הגיבו הרחפנים בהתאם ושינו את כיוון טיסתם בכוח המחשבה בלבד.

לעומת מרוץ רחפנים טיפוסי ומהיר להחריד, אין ספק כי מהירות הטיסה, ממנה תוכלו להתרשם בסרטון, איטית מאוד יחסית. מצד שני, "קריאת המחשבות" לא הצריכה כל חדירה פיזית למוחם של המשתתפים, והפעלת הרחפן בוצעה באמצעות אלקטרודות שהונחו בעדינות על ראשם. אלקטרודות אלו העבירו את הפקודות למחשב, ששידר אותן בתורו לרחפן.

זוהי, כמובן, רק ההתחלה; בשנים הקרובות מקווים המפתחים להפוך את הממשק הזה לאמין ומהיר הרבה יותר. "אנחנו מתחילים טרנד חברתי חדש", מסביר ג'ון גילברט, פרופסור למדעי המחשב באוניברסיטת פלורידה, שם נערכה התחרות.

לדבריו, "אנחנו מתחילים עם מירוץ קטן ופשוט כרגע אבל מי יודע להיכן הדבר הזה יוביל?". כמובן שישנם לא מעט הבטוחים שהיעד הסופי של מחקרים כאלו לא יהיה עתיד מזהיר במיוחד, אלא חדירה חמורה לפרטיות וקריאת מחשבות ללא רשות על ידי מכשירים אלקטרוניים.

שליטה ברחפן עם המחשבה. צילום מסך
הכי חשוב - להישאר מרוכזים./צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • רחפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully