וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם סוער: ממציא הביטקוין חשף את זהותו האמיתית

2.5.2016 / 10:33

שבע שנים אחרי שהביא לעולם את המטבע הווירטואלי ששינה את כללי המשחק, ואיים (אם כי לא באמת פגע) במוסדות הכלכליים המסורתיים, ממציא המטבע הווירטואלי הפופולרי חושף את עצמו לראשונה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרייג רייט./מערכת וואלה!, צילום מסך

היזם האוסטרלי, קרייג רייט, חשף את זהותו כ"סטושי נקמוטו" - ממציא המטבע המקוון, ביטקוין. הודעתו המפתיעה של רייט סיימה שנים של ספקולציות; בשנת 2009 הגיחה לאוויר העולם המערכת הכלכלית האלטרנטיבית שלא איימה אך הלחיצה לא מעט מערכות בנקאיות מסורתיות. רבו תהו מי האיש שעומד מאחורי ההמצאה וכעת סיפק רייט הוכחה טכנית המגבה את טענותיו.

לפי הדיווחים, חברים בולטים בקהילה הביטקוין העולמית וגם צוות הפיתוח המקורי אישרו שרייט הוא אכן הממציא של השיטה. רייט חשף את זהותו בפני שלושה כלי תקשורת גדולים: ה-BBC, אקונומיסט ומגזין GQ.

"הייתי מרכיב מרכזי ביצירת הביטקוין אבל אנשים אחרים עזרו לי", הוא אמר בראיון רשמי ראשון לרשות השידור הבריטית. לא ברור בדיוק מדוע החליט רייט להיחשף דווקא עכשיו אבל ככל הנראה זה קשור לעובדה ששמו עלה כמועמד אפשרי בתחקיר שערכו האתרים
Wired ו-Gizmodo בשנה שעברה.

לא ברור עדיין מה המשמעויות המשפטיות של החשיפה הזו, אבל נראה שיש לא מעט ממשלות בעולם שישמחו להחליף מילה או שתיים עם רייט. במשך שנים טענו רשויות אכיפה כי ביטקוין מסייע לטרור ואת הטענה הזו אפשר יהיה לתרגם גם לצווי מעצר אם ירצו בכך.

ביטקוין, מטבע וירטואלי, כסף, bitcoin. ShutterStock
מה יקרה לממציא הביטקוין עכשיו?/ShutterStock

מה זה ביטקוין?

Bitcoin (הלחם של המילים מטבע וביט - יחידת הנתונים הקטנה ביותר שבה משתמש המחשב) הוא מטבע ממוחשב הנוצר על ידי כרייה שלו באמצעות אלגוריתם. האלגוריתם שומר על קצב ממוצע קבוע של 10 דקות לפיצוח כל בלוק וכך כסף חדש נוצר בצורה מסודרת ולא בלחיצת כפתור.

תוכנה המכונה "ארנק" מאפשרת לשמור ולבזבז את הביטקוין שצברתם. ביטקוין משמש כיום למגוון תשלומים מרכישת סחורות ושירותים ועד העברות כספים מסביב לעולם או תשלום כופר להאקרים.

את מטבעות הביטקוין לא מנהלת ממשלה או בנק מרכזי ואחד העקרונות המנחים את המנגנון הכלכלי הזה הוא הביזור. אף מדינה לא מכירה כיום בביטקוין כמטבע רשמי אך עדיין הסחר באמצעותם חי ובועט. כיום קיימים כ-15.5 מיליון מטבעות ביטקוין וכל אחד שווה בסביבות 449 דולרים (כ- 1,682שקלים).

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"רגע מרגש"

"חשיפתו של ד"ר קרייג רייט כמי שעומד מאחורי השם סאטושי נאקמוטו היא אכן רגע מרגש עבור כל מי שעוסק במהפכה הפיננסית האדירה של הביטקוין והמטבעות הדיגיטליים", אמר מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין בישראל.

לדבריו, "חשוב לציין כי את הוכחת הזהות ניתן לעשות בצורה פשוטה ופומבית וכרגע לא ראינו הוכחה כזו המוצגת באופן גלוי. למעשה, אנחנו נשענים על דיוחים של כלי תקשורת, על כך שלהם הוצגה הוכחה. אך עד שזו לא תוצג באופן פומבי ותיבדק לעומק ע"י מפתחי הקהילה לא ניתן יהיה לקבוע זאת בוודאות. בלוקצ'יין וביטקוין כבר עברו את השלב בו הם זקוקים לפנים שיקדמו את הטכנולוגיה. הבלוקצ'יין כבר עומד על רגליים יציבות המאפשרות שימושים מגוונים ברחבי העולם, שימושים שבוודאי יוכפלו עשורת מונים בשנים הקרובות. אני מאמין כי סאטושי נקומוטו, והאיש מאחורי השם הזה יזכר לשנים ארוכות בשורה אחת עם סר טים ברנרס לי וחלוצי האינטרנט המודרניים כאנשים האחראים לאחת המהפכות הגדולות ביותר בתולדות האנושות".

  • עוד באותו נושא:
  • ביטקוין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully