וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפדופיל סירב לפתוח את כונן המחשב המוצפן - ונכלא לכל החיים

אילן גלר

5.5.2016 / 5:19

סעיף בחוק של פילדלפיה משנת 1789 מאפשר למדינה לכלוא את החשוד ללא הגבלת זמן בשל אופי החשדות נגדו. התנאי: קצין המשטרה לשעבר נדרש לפתוח כונן קשיח שלפי החשדות מכיל חומר פורנוגרפי של קטינים

כונן קשיח. ShutterStock
חוק הגיוני או כליאה לא צודקת?/ShutterStock

במדינת פילדלפיה שבארה"ב, כלוא קצין משטרה לשעבר החשוד בפשעי פדופיליה והחזקת חומר אסור על המחשב האישי שלו. עד כה נמשך מאסרו שבעה חודשים והוא צפוי להמשיך ללא כל הגבלת זמן - למרות שהקצין כלל לא הורשע בעבירה המיוחסת לו. בית המשפט החליט לכלוא אותו, בשל חוסר נכונותו לספק סיסמאות לפתיחת הכונן הקשיח בו השתמש, המוגן על ידי הצפנה.

רשויות האכיפה סבורות כי אותו כונן מלא בחומר פורנוגרפי, ובית המשפט שכנראה השתכנע בכך הפעיל סעיף בחוק משנת 1789 לפיו החשוד מחויב למסור כל מידע רלוונטי הנוגע לפשע, וכל עוד יסרב לעשות זאת ניתן לכלוא אותו למשך זמן בלתי מוגבל. לטענת התביעה, חוק זה מקבל עדיפות על פני החוק המגן על חשוד מפני הפללה עצמית.

מקרה זה מדגיש שוב כי רשויות החוק בארה"ב מתייחסות באופן נוקשה מאוד למידע מאובטח, ואינן מוכנות לקבל בשום פנים ואופן מצב שבו חשוד יוכל להסתיר מהן מידע באמצעות סיסמה או כל אמצעי הגנה מורכב יותר. להזכירכם, במקרה הנוגע למכשיר אייפון נעול של אדם החשוד בביצוע מעשי טרור, שילם ה-FBI סכום של כמיליון דולרים על מנת לפרוץ את המכשיר לאחר שאפל סירבה לעשות זאת.

  • עוד באותו נושא:
  • הצפנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully