וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרחפן הפשוט בעולם - עם חלק זז אחד בלבד. צפו

אילן גלר

5.5.2016 / 5:25

המונוספינר (Monospinner) נראה כאילו הוא נע באוויר בפראות וללא שליטה אך למעשה התנועה הסיבובית הזו היא מה שמאפשרת לו להיות פשוט כל כך ועדיין להישאר שימושי

צילום מסך

בחודשים האחרונים ראינו כמה רחפני ענק המסוגלים לשאת מטענים כבדים ואף בני אדם, אבל ה-Monospinner, שפותח על ידי צוות מהנדסים שוויצרי, הוא כמעט ההפך המוחלט - וכנראה שזהו הרחפן הפשוט ביותר בעולם; יש לו חלק נע אחד בלבד - מדחף המותקן באחד מקצותיו - ובזכות מערכת מחשב מתוחכמת זה כל מה שנחוץ לו על מנת להמריא ולרחף.

למרות שבסרטון נדמה שהמונוספינר מסתחרר בחדר ללא שליטה, למעשה הרחפן נותר כל העת תחת פיקוח מלא של מפעילו, כולל בקרה מדויקת בכיוון ומהירות התעופה. לתכנון הזה יש כמובן כמה חסרונות, הבולט מביניהם הוא שלא ניתן יהיה להתקין עליו מצלמה ולצלם סרטוני וידאו, שכן התנועה המתמדת פוגעת ביציבותו, וכמובן הווידאו עצמו יצולם בסיבובים בלתי פוסקים בחדר.

למרות שהרחפן הזה שימושי לחלוטין, איש מהמפתחים בפרויקט אינו סבור כי מדובר במוצר מוגמר; בשלב הזה המונוספינר הוא רק אבטיפוס טכנולוגי, המוכיח כי ניתן בהחלט לבנות רחפנים פשוטים יותר מהמוצרים הפופולריים כיום בשוק. התקווה היא כי בעוד כמה שנים רחפנים כדוגמת המונוספינר יוכלו לפעול למשך זמן רב הרבה יותר מרחפנים גדולים וכבדים יותר, הנדרשים לשרוף הרבה יותר אנרגיה כדי להשאיר את ארבעת המדחפים באוויר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיצוב פשוט ומוזר אבל יעיל./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • רחפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully