וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 10 הציל את אינסטגרם וזכה בפרס של 10,000 דולר בלבד

אילן גלר

5.5.2016 / 8:58

יאני בן ה-10 מפינלנד התריע בפני מפתחי הרשת החברתית הפופולרית לשיתוף תמונות על אחת התקלות החמורות ביותר בתולדותיה של האפליקציה מבית פייסבוק

אינסטגרם. ShutterStock
יצאו בזול./ShutterStock

מה הפרס הראוי לאדם שדיווח לאינסטגרם על פרצת אבטחה שהייתה עשויה לגרום לחברה לנזק אדיר, ואולי אף להשבתת כל הפלטפורמה? בוודאי יותר מ-10,000 דולרים, אותם קיבל יאני בן ה-10 מפינלנד לאחר שהתריע בפני מפתחי האפליקציה על אחת התקלות החמורות ביותר בתולדותיה.

התקלה אותה איתר יאני אפשרה, לפי הדיווח ב-VentureBeat, להסיר מאינטסגרם כל תגובה, ללא כל צורך לפרוץ לחשבון של המשתמש שפרסם את התגובה הזו. אם הוא היה בוחר לשתף את הפרצה ברשת (דרך אתר Reddit, לדוגמה), היה גורם יאני לכאוס מוחלט באינסטגרם ולאובדן אמון המשתמשים. במקום זאת, העדיף לספר לאנשי החברה על התקלה, ולאחר שזו נפתרה זכה בפרס הקבוע לאיתור תקלות במוצרי פייסבוק.

סכום של 10,000 דולרים נשמע אולי נדיב למדי בעבור ילד בן 10, אך יש לזכור כי אינסטגרם היא אפליקציה ששוויה מוערך כיום בעשרות מיליארדי דולרים, ומשתמשים בה יותר מ-400 מיליון איש בכל רחבי העולם. לא מדובר, אם כן, בפרס גדול ביחס להכנסות החברה, ולעלות הנזק שנמנע בזכות כשרונו של מומחה האבטחה הצעיר מפינלנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully