וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי הסמארטפונים בעתיד לא יהיו כאלה משעממים

אילן גלר

11.5.2016 / 6:30

למקרה שתהיתם, גם בשנה הבאה הסמארטפונים שלנו עומדים להיות מלבניים עם מסכי מגע. מתי זה יהפוך למרגש שוב? כנראה רק כשיתחילו לאמץ טכנולוגיות כמו זו

צילום מסך

בתעשיית המובייל קיימת הסכמה מוחלטת שדגמי הסמארטפונים החדשים של השנים האחרונות לא הביאו עמם שינויים מסעירים, והסתפקו בשיפורים צפויים והדרגתיים לדורות הקודמים. זה אולי אומר שמכשירי הדגל של השנה הם דגמים איכותיים מאוד, אבל גם משעממים. מכשיר קונספט בשם HoloFlex שפותח על ידי אוניברסיטת קווינס בקנדה מחזיר קצת התקווה שאולי בעתיד הנראה לעין, תחזור התעשייה הזו לרגש ולהפתיע.

ל-HoloFlex מסך גמיש הניתן לקיפול, מבלי לאבד מאיכות תצוגה ברזולוציית HD מלאה (1920X1080). זה הישג מרשים למדי בפני עצמו, אך ההפתעה האמיתית היא שהמכשיר מסוגל להציג באמצעות המסך המתקפל הולגרמות, אשליית תלת-ממד של אובייקטים, ללא כל צורך במשקפיים כמו אלו שאנו נדרשים להשתמש בהן בקולנוע לדוגמה.

ההדגמות הטכניות אותן מציגים המפתחים כוללות שיחת וידאו הולוגרפית, צפייה בחפצים שונים המוצגים על המסך בתלת-ממד (זה יכול ממש לשדרג אתרי קניות), ואפילו שליטה במשחקים על ידי קיפול המסך ושינוי נקודת המבט. "בעת קיפול המסך המשתמשים גורמים לעצמים ממש לקפוץ מתוכו", הסביר ד"ר ורטגל, מנהל הפרויקט.

כמה זמן ניאלץ להמתין עד שטכנולוגיית המסך ההולוגרפי המתקפל תהפוך למוצר של ממש? אולי לא הרבה מאוד, שכן נראה כי דרישות החומרה אינן גבוהות במיוחד. מפרט מכשיר ההדגמה כולל מעבד סנאפדרגון 810 ו-2 גיגה של זיכרון, פחות ממכשירי הדגל של יצרניות הסלולר הגדולות, שכבר הגיעו למדפי החנויות לפני כמה חודשים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הולופלקס - אנגרי בירדס בשלושה ממדים בכף ידכם./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully