וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנה קונסולה ישנה וגילה את אחד המשחקים הנדירים בהיסטוריה

12.5.2016 / 9:01

בריאן הארגרוב שילם 750 דולרים תמורת קונסולת משחק ותיקה ונדירה מבית SNK מבלי לדעת שמסתתרת בתוכה קלטת עם משחק הרפתקאות, שמעולם לא שווק רשמית ואת פיתוחו אפילו לא סיימו

צילום מסך

יש הרבה מעריצים ואספנים של משחקי וידאו עתיקים וקונסולות משחק פרימיטיביות עליהן גדלו לא מעטים מילדי שנות השמונים והתשעים. אבל אפילו המעריצים האדוקים ביותר כנראה שלא שמעו על המשחק הזה, שמעולם לא הופץ מסחרית ונחשף לראשונה רק בחודש שעבר, לאחר שאספן בר מזל במיוחד זכה להניח עליו את ידיו.

Neo-Geo היא קונסולת משחק ותיקה ונדירה מבית SNK; זו מערכת מבוססת על קלטות בסגנון של משחקי נינטדנו ומגהסון הישנים, שנועדה להציע אלטרנטיבה זולה יותר ממוצר הדגל של החברה - מכונות ארקייד בגודל מלא, שעלו המון כסף. הקונסולה שוחררה בשנות התשעים ומשחקים עבורה נמכרו תחת תג מחיר של כ-200 דולרים, שזה גם הון קטן לכל קלטת במונחים של אותה תקופה.

חובב המערכת והאספן, בריאן הארגרוב, הציע לאחרונה 750 דולרים באתר המכירות הפומביות היפני של יאהו!, על מה שנראה כערכה לפיתוח משחקים עבור הקונסולה, אבל הוא לא תיאר לעצמו שבאותו מחיר הוא גם יזכה להיות בעליו הראשון של משחק סופר-נדיר, שמעולם לא הושלם.

משחק סופר נדיר. צילום מסך
יש הרבה משחקים דומים אבל כזה אין לאף אחד./צילום מסך

"לא היה לי מושג מה היה על זה", הוא סיפר לאתר Motherboard. "לא היה על הלוח דבר שיסגיר מי השתמש בזה או מאיפה זה הגיע. הדבר היחיד שראיתי היה שהלוח הכיל כרטיסי פלאש והיה לו מבנה שונה מכל לוח שנתקלתי בו קודם. אם כבר, ציפיתי שתהיה בידי חתיכה מגניבה של היסטוריית SNK, ואולי גרסה מוקדמת של משהו שאנחנו כבר מכירים".

גם ניסיונו כאספן ותיק, שצד זמן רב אחר פריטים הקשורים במערכת המשחק העתיקה, לא הכין אותו לתגלית, שהתעכבה אחרי שהגיע הלוח לידיו של הארגרוב, היות והמשחק סומן לא נכון כ-"Voltage Fighter Gowcaizer", כותר מוכר ששוחרר בהצלחה עבור הקונסולה. "הנחתי שיש לי בילד (גרסת עבודה) מוקדם של המשחק Voltage Fighter Gowcaizer ולא ממש השקעתי יותר מדי זמן בלגרום לו לעבוד".

לאחר כחודש רכש בריאן חומרה מיוחדת למטרה זו, וערך כמה ניסיונות מקדימים כדי לא להזיק לכרטיסים המקוריים והעתיקים של המשחק בניסיון ההפעלה. בסופו של תהליך, ולאחר שהבין כיצד לגרום למשחק לרוץ, התגלה הכותר כמשחק חסר-שם, המתקיים בעולם פנטזיה נוסח מבוכים ודרקונים, ואפיון דמויות כשומרות-חוק, נייטרליות או כאוטיות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נזקק לידע טכני אבל מצא אוצר./מערכת וואלה!, צילום מסך

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

הארגרוב שיתף את התגלית עם קהילת חובבי ואספני Neo-Geo ברשת, זמן קצר לאחר שחשף בהפתעה את המשחק בכנס Midwest Gaming Classic במילווקי, והחדשות הגיעו באופן טבעי עד לביתה המקורי של הקונסולה - יפן. חלק ממפתחי המשחק המקוריים נתקלו בידיעות שפורסמו בעקבות זאת, ובהם המעצב הגרפי טקומי מצומאה, והאמן קוג'י אוגאטה שתרם גם כן לעיצוב המשחק.

לדבריהם, המשחק פותח עבור Technos, החברה שעמדה מאחורי קלאסיקת הארקייד "דאבל דרגון", לפני שפשטה רגל בשנת 1996, ועבר עם חלק ממפתחיו לחברה אחרת בשם FACE, שמעולם לא השלימה את הפיתוח של המשחק. שמו של המשחק הזה אמור היה להיות "Dragon's Heaven" או "DarkSeed".

גם מפיק המשחק, קנגו אסאי, הצטרף והגיב בראיון לאתר ITmedia; הוא חשף כי המשחק תוכנן כך שהחלטות ופעולות של הדמות ישפיעו על שיוכה ואופייה, כשדמויות שומרות חוק יהיו חזקות יותר בשעות היום ואילו כאוטיות יתחזקו בעת לילה. אחד מקווי העלילה שהוצעו למשחק לכאורה, כלל את סיפורם של זוג אוהבים מקוללים, ההופכים לחיות במהלך היום או הלילה. פיתוח המשחק נעצר ונדחה פעמיים, עד שבוטל לחלוטין באופן רשמי, נשכח ונשמט מדפי ההיסטוריה, עד לתגלית הטרייה.

  • עוד באותו נושא:
  • משחק מחשב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully