וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה צריך לבדוק כשקונים סמארטפון יד שנייה? המדריך המלא

9.5.2016 / 10:37

איך בודקים את המכשיר לפני הקנייה, מה צריך לשאול את המוכר בטלפון, מה הסכנות וממה לא צריך להתרגש? לרכוש סמארטפון יד שנייה ולהישאר בחיים

צילום מסך

(בסרטון: פירוק אייפון 6. במקרים מסוימים עדיף להיפגש עם המוכר במעבדה)

כשאנחנו מתחילים לגשש לקראת קנייה של סמארטפון חדש אנחנו לרוב לא נמהר לרכוש מכשיר משומש; הסכנות ברורות – אנחנו לא יודעים מה עבר על המכשיר, אנחנו לא יודעים האם הוא נקנה ביבוא רשמי או מקביל ומאיזה מכולה הוא הגיע בדיוק (יש סטוקים עם בעיות מוכרות) וכמובן שאנחנו נעדיף לקנות ממקום שנוכל אחר כך לבוא אליו אם יתגלו תקלות. אבל שוק המשומשים חי ובועט ויש לא מעט דילים משתלמים שיכולים לשים לנו בכיס מכשיר יקר במחיר מאוד משתלם.

אז מה צריך לשאול את המוכר בטלפון, מה צריך לשים לב אליו במודעה, ואיך בודקים את המכשיר כששמים עליו את היד, רגע לפני שמשלמים עליו ונפרדים לשלום? קבלו את המדריך המקיף לרכישת סמארטפון יד שנייה.

תיאום ציפיות

חשוב שתתכוננו לזה שתרכשו כנראה מכשיר עם מעט נזקים קוסמטיים, וכל עוד מדובר בשריטות זה בסדר גמור. ייתכן והמכשיר עבר כמה תיקונים אבל כל עוד מדובר בנזק חיצוני או במסך עצמו זה גם בסדר, רק שימו לב שלא מדובר בנזקים פנימיים חמורים יותר, כמו קורוזיה; אם המכשיר זכה להשתלת איברים או סבל מנזק חמור ברכיבים רצוי כבר בשלב הזה לוותר על הסמארטפון. חשוב גם לדעת כי היצרניות השונות נוהגות לשחרר עדכוני תוכנה במהלך השנתיים הראשונות של המכשיר ולאחר מכן מפסיקות לעדכן אותו מאחר ומדובר בהרבה כסף והן רוצות שנשדרג. מכשיר בן יותר משנתיים צפוי לסבול מבאגים יותר ממכשיר חדש אבל זו לא סיבה לוותר על דיל טוב במיוחד.

שימו לב: יש לא מעט מכשירי LG G4 שהגיעו לארץ בייבוא מקביל הסובלים מתקלה שהורגת אותם ללא שום סיכוי להציל את המכשיר או את המידע ששמור בתוכו. אם אין לכם אפשרות לוודא שהמכשיר נקנה דרך היבואן הרשמי רונלייט (שגם מחליף את המכשירים הגמורים), עדיף לוותר. מדובר במכשיר מאוד איכותי אבל לא שווה לקחת סיכון עם סטוק פגום. כמו כן, השוק מוצף בסמארטפונים סיניים פשוטים וזולים הידועים בכינוי "מכשירי מדבקה". הם יוצרו על ידי מותג אנונימי וסביר להניח שלא תמצאו תמיכה בחומרה או בתוכנה שלהם. אם אתם לא בטוחים לגבי המותג, שווה לחפש ביקורות על המכשיר או מכשירים אחרים של אותו מותג באינטרנט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סמארטפון אנדרואיד. ShutterStock
בדקו את מספר ה-imei של המכשיר./ShutterStock

יוצאים לדרך: מה לשאול את המוכר בטלפון?

בראש ובראשונה שימו לב לדילים משתלמים מדי. אם אתם רואים מכשיר שמחירו נמוך משמעותית מהמחיר המקובל, ייתכן ויש משהו חשוד במכירה הזו. אתם לא רוצים לקנות מכשיר גנוב אז הקפידו לשאול את כל השאלות ואל תירתעו אם המוכר מתרגז או מסרב בתחילה לענות. אם המוכר צירף תמונות חשוב לוודא כי הן אכן אותנטיות ולא תמונות יח"צ מהאינטרנט. במידה ואכן מדובר בתמונות של המכשיר עצמו, והתיאור של המוכר נשמע לכם אמין, כדאי להתקשר אליו ולשאול את השאלות הבאות:

מה לשאול בעת שיחה עם המוכר בטלפון. שאטרסטוק, עיבוד תמונה
מה לשאול בעת שיחה עם המוכר בטלפון/עיבוד תמונה, שאטרסטוק

יש להקפיד לדעת לפני הקנייה מתי המכשיר נקנה לראשונה, האם מיבואן רשמי או ביבוא מקביל, האם הוא עדיין תחת אחריות (של היבואן או של החנות עצמה?) וכמובן להקפיד לוודא שכל הלחצנים ורכיבי הקישוריות (בעיקר Wi-Fi ובלוטות') עובדים בצורה תקינה. חשוב להבין כבר בשיחת הטלפון האם מדובר במכשיר האישי של המוכר ובמידה ולא, אל תתביישו לשאול מי השתמש בו? לאחר שהבנתם עם מי אתם מדברים, תשאלו אותו האם ניתן להיפגש במעבדה שאכן תוודא כי המכשיר תקין ועובד ולא מכיל בתוכו סלט של רכיבים.

נכון, נורא קל לעבוד על אנשים בטלפון אך מדובר בבדיקה ראשונית שתבדוק את התגובות של המוכר וכך גם תוכלו להבין האם מדובר במוכר אמין. במידה והתרשמתם לטובה, חשוב כבר בשיחת הטלפון לסגור את המחיר הסופי ולוודא כי הקבלות של הסמארטפון נמצאות בהשיג ידו של המוכר ושהוא מוכן להציג אותן במעמד העסקה.

יום המכירה: איך בודקים את המכשיר לפני הקנייה?

אחרי שדיברתם בטלפון עם כמה מוכרים קבעתם להיפגש אם אחד מהם; בשלב הזה חשוב כבר לזכור שמותר לסגת מהעסקה בכל שלב של הבדיקה. אם משהו לא מוצא חן בעיניכם תוותרו למרות אי-הנעימות כדי שלא תתחרטו על זה אחר כך.

ההמלצה שלנו היא להיפגש במעבדה פרטית ולשלם (עד 140 שקלים) בבדיקת הסמארטפון אם מדובר במכשיר יקר. באותה הבדיקה, יוכלו במעבדה לזהות נזקים פנימיים לרבות קורוזיה, האם המסך הוחלף וגם לחזות תקלות עתידיות. במידה ובחרתם שלא לקחת את המכשיר למעבדה, חשוב לבדוק את המכשיר בצורה יסודית ככל הניתן ולהכין "זיכרון דברים". און בכר ממעבדת iShop מסביר:

בדומה להחלפת בעלות בעת רכישת רכב, גם ברכישת סמארטפון יש צורך בביצוע חוזה מסודר שכולל את יום המכירה, צילומי תעודות הזהות של הקונה, המוכר ודגם המכשיר, לרבות מספר imei שהוא בעצם תעודת הזהות של הסמארטפון. אותם מסמכים יגנו עליכם בעתיד, אם יהיה צורך. רגע לפני שאתם מכניסים את הסים, מומלץ לבדוק את מספר ה-imei שנמצא בהגדרות הסמארטפון (לרוב תחת סעיף אודות המכשיר). את המספר הייחודי של המכשיר בדקו באתר www.imei.info , שם תקבלו מידע על המכשיר ותוכלו לוודא שיש בידכם את הדגם המדויק שרשום תחת המספר הזה, האם הוא פתוח לכל המפעילות ועוד.


אחרי שבדקתם את המספר הסידורי אתם יכולים להכניס את הסים ולבדוק בצורה מעמיקה את כל תכונות המכשיר. בבדיקה הראשונית תוכלו לדעת האם המסך עובד בצורה טובה ולאחר מכן תוכלו להתרשם שהמכשיר אכן מחובר לרשת הסלולר, מוציא שיחות, מקבל שיחות וכמובן יש לוודא ששומעים אתכם ואת הצד השני בשיחה בצורה תקינה. מומלץ לחבר את המכשיר לשקע חשמלי כדי לוודא שהוא נטען. לאחר מכן בדקו שהמצלמות עובדות בצורה תקינה. על מנת לבדוק את תקינות הסוללה, מומלץ לבדוק כמה אחוזי טעינה רשומים ואז לכבות ולהדליק את המכשיר; אם הוא נדלק על אותו מספר הסוללה בסדר.

מה לעשות בעת המפגש והבדיקה הפיזית של המכשיר. שאטרסטוק, עיבוד תמונה
מה לעשות בעת המפגש והבדיקה הפיזית של המכשיר/עיבוד תמונה, שאטרסטוק

לפעמים מכה היא סתם מכה

הבחנתם במכה קוסמטית ואתם חוששים? שאלנו את לאון מתי ניתן לדעת האם המכה היא קוסמטית בלבד או שמה אותה מכה פגעה ברכיבים הרגישים יותר של המכשיר? "מכה קוסמטית זה לא דבר טוב אבל זה לאו דווקא מבשר רעות. אם כיסוי המתכת התעקם בצורה משמעותית אז ניתן להניח כי החלקים שבפנים נפגעו בצורה מסוימת. אף אחד לא רוצה לקנות לוח-אם פגום אבל אם המכשיר המשיך לעבוד אחרי הנפילה, אז כנראה שהוא בסדר והוא ימשיך לעבוד עוד תקופה".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

רדו מהענן

בעיה נוספת שמתגלה במכשירי אנדרואיד ואייפונים רבים היא זיהוי הנעילה בענן. משתמשי אפל מכירים את שירות iCloud בו ניתן למצוא את פיצ'ר Find my iPhone. נעילת האנדרואיד מכונת נעילת FRP. הנעילות האלה מקשרות את המספר הסידורי של המכשיר לחשבון גוגל או ל-iCloud ובאמצעותן ניתן לנעול מרחוק את המכשיר, למחוק אותו או להשבית אותו. כדי לא לקנות מכשיר נעול, חשוב לבצע איפוס בזמן אמת ליד המוכר.

במכשירי האנדרואיד ניתן למצוא את האיפוס במסך ההגדרות הראשי ובמכשירי האייפון ניתן למצוא תחת הגדרות> כללי> איפוס. האיפוס יבטיח כי אין סיכוי שהמכשיר ינעל בעתיד ומבטיח לכם ראש שקט. כל הבדיקות הללו יבטיחו לכם תקינות וחשוב לבצע אותן בקצב שלכם ולא למהר.

אנדרואיד חסום. צילום: שי מזרחי, תמונות גולשים
מכשיר שעבר איפוס נתונים, ותקוע על מסך ההתחלה הדורש מייל וסיסמה./תמונות גולשים, צילום: שי מזרחי

לא רק לוחות מודעות

אחת האופציות הנוספות דרכן ניתן לרכוש מכשיר יד שניה בזול, זהו אתר המסחר המקוון eBay. למעשה, ניתן למצוא שם אלפי סמארטפונים משומשים במחירים זולים. עם זאת, לא תוכלו לבצע את אותן פעולות הבדיקה וייתכן שהמכשיר שיגיע לא יעבוד בצורה הטובה ביותר, אם בכלל. וכמובן שמחיר האטרקטיבי חשוב להוסיף את המע"מ והמסים, שמעלים את המחיר בעוד כ-33 אחוזים.

אופציה נוספת היא מעבדות פרטיות שלרוב מוכרות מכשירים משומשים ומחודשים. שם תשלמו קצת יותר אך תקבלו אחריות מהמעבדה. כמו כן, תוכלו לבדוק מראש את האמינות של המעבדה ובמידה ותהיה תקלה יהיה לכם לאן לפנות. לרוב, המעבדות מבצעות את אותן בדיקות והאיפוסים הנדרשים וגם יעזרו לכם בהעברת הנתונים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • סמארטפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully