וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציית זיהוי פנים הפכה לסיוט של הזונות ברוסיה

אילן גלר

13.5.2016 / 6:33

כל טכנולוגיה המאפשרת הפרה של פרטיות במידה כלשהי נידונה להפוך לכלי נשק בסופו של דבר, וזה מה שקרה גם ל-FindFace, המאפשרת לערוך קמפיין שיימינג לזונות

לקחו משלם לזונה ברחוב. ShutterStock
עושים שיימינג לזונות באמצעות האפליקציה./ShutterStock

FindFace היא אפליקציית זיהוי פנים, שהפכה ללהיט ברוסיה, וכצפוי הסיבה היא לא המטרה לשמה פותחה האפליקציה. היא מסוגלת לזהות ברמת דיוק סבירה, של כ-70 אחוזים, את פניהם של אנשים המצולמים בתמונות, ולהפנות את המשתמש באפליקציה לחשבונות ה-VK - המקבילה הרוסית של פייסבוק - של אותם אנשים. למרות שהמפתחים טוענים כי כוונותיהם תמימות לחלוטין, כנראה לא תופתעו לשמוע כי ל-FindFace נמצאו גם שימושים מרושעים למדי.

לאחרונה זכה לסיקור נרחב בתקשורת הבין-לאומית פועלה של משמרת צניעות בעיני עצמה, שחבריה החליטו לחשוף את זהותן של יצאניות באמצעות FindFace, ולהשמיץ אותן ברשת החברתית. טכניקת הפעולה פשוטה למדי: חברי הקבוצה משתפים ביניהם צילומים של נערות עובדות, מאתרים את חשבון ה-VK שלהם ולאחר מכן מציפים את הקיר שלהן בביקורת לא מרומזת כלל על היותן פרוצות, לא מוסריות ושקרניות.

ב-FindFace טוענים כי אין באפשרותם להבדיל בין חיפושים לגיטימיים וכאלה שמטרתם היא רק שיימינג, אך מבטיחים לשתף פעולה עם הרשויות ולחשוף כל משתמש שיעשה באפליקציה שימוש פסול. גם ברשת החברתית VK פועלים לחיסול התופעה ומנסים להסיר את העמודים בהם חברי הקבוצה משתפים פעולה זה עם זה, אך קשה להאמין כי בכך יבוא הפתרון.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
FindFace ./מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully