וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוכב העולה בקרב גנבי סייבר - סקימרים של כספומטים

אילן גלר

15.5.2016 / 6:37

זוהתה עלייה משמעותית בכמות גניבות פרטי האשראי כתוצאה משימוש בסקימרים - סורקים זעירים המתלבשים על הכספומטים ומעתיקים את פרטי הכרטיס בזמן שמושכים כסף

צילום מסך

(בסרטון: שני גנבים תועדו מפרקים סקימר)

חשבתם שמכשירי כספומט כבדים ומאובטחים הצמודים לבנקים גדולים הם דרך בטוחה יחסית למשוך כסף, ושאין סכנה בהעברת כרטיס האשראי בהם? אז זה לא בדיוק המצב, ולאחרונה גניבת פרטי אשראי מכספומטים ממש בעלייה.

יצרנית הכספומטים NCR, האחראית לטכנולוגיה שמאחורי מאות אלפי מכשירי כספומט הפזורים ברחבי העולם, מזהירה כי היא מזהה עלייה משמעותית בכמות גניבות פרטי האשראי כתוצאה משימוש בסקימרים - סורקים זעירים המעתיקים את פרטי הכרטיס בזמן שמשתמשים בו.

הסורקים מפניהם מזהירים ב-NCR הם מכשירים דקיקים, שכמעט בלתי אפשרי להבחין בקיומם לאחר שהפורץ מתקין אותם בתוך הכספומט. מקרים של גניבת אשראי באמצעות מכשירים כאלו דווחו במדינות רבות, בהן יעדי תיירות פופולריים בקרב ישראלים כמו יוון, אנגליה, ארה"ב, בולגריה ואיטליה.

סקימר. צילום מסך
רוב הסקימרים מתלבשים על כספומטים והופכים לבלתי נראים./צילום מסך

מערכות ההגנה של הכספומט עצמו נכשלות בניסיון לאתר התקנה של הסורקים הללו, מאחר והם מעוצבים כך שמלבישים אותם על רכיבים פיזיים והם לא יוצרים מגע עם חיישני האבטחה.

אז מה אפשר לעשות בכל זאת כדי להגן על עצמנו? כמעט שום דבר. אם אתם חושדים בקיומה של מצלמה זעירה המותקנת מעל לוח המקשים של הכספומט, NCR פשוט ממליצה שלא להשתמש בו. החברה מפתחת כיום אמצעי אבטחה חדשים שאמורים לזהות את הסקימרים הזעירים, אך סביר להניח שלגנבים לא ייקח זמן רב מידי למצוא דרכים להערים גם על מערכות האבטחה החדשות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully