וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדהים: אלגוריתם שהופך כל וידאו לאיזה ציור מפורסם שתבחרו

אילן גלר

10.5.2016 / 6:40

טכניקה חדשה של עיבוד קטעי וידאו, באדיבות חוקרים מגרמניה, הצליחה לספק כמה דוגמאות מרשימות במיוחד. מתי זה כבר יהפוך לפילטר?

צילום מסך

אלגוריתמים ממוחשבים שמסוגלים להפוך כל צילום ליצירה בסגנון של אמן נבחר, או ציור אבסטרקטי לחלוטין, הם כבר לא חידוש מסעיר, אך כעת צוות של חוקרים מגרמניה הצליח להשתמש בטכניקה זו גם על סרטוני וידאו. לצורך ההדגמה, הציגו החוקרים כיצד הפכו את אחת הסצינות המפורסמות של טרילוגיית "מלחמת הכוכבים" המקורית, ביקורו של דארת' ווידר על כוכב המוות, לציור בסגנון פיקאסו.

האלגוריתם אינו מבצע את ההמרה תמונה אחר תמונה - שכן חישוב כזה היא נמשך זמן רב ומביא ליצירת וידאו איטי ומקוטע. במקום זאת, מצליח המחשב לזהות שינויים משמעותיים בין הפריימים וצובע מחדש רק אותם, תוך שהוא שומר על שינויים שכבר בוצעו באובייקטים אחרים. השיטה עובדת באפקטיביות זהה על צילומי קולנוע וגם קטעי אנימציה, וממירה אותם בין סגנונות אמנותיים שונים כמעט בזמן אמת.

השיטה החדשה מהווה לטענת החוקרים קפיצת מדרגה במידת היעילות של אלגוריתמים מסוג זה. מטרת המחקר אינה רק לספק לגרפיקאים כלים אומנותיים חדשים ומשוכללים יותר, אלא גם לשפר באופן כללי את תחום עיבוד הנתונים והאינטליגנציה המלאכותית.

ובזמן שהם עובדים על השדרוג של הטכנולוגיה המבריקה הזו, אנחנו יכולים ליהנות מהדוגמאות של החוקרים ולקוות שבקרוב נראה משהו כזה בפילטר בסנאפצ'ט או ב-MSQRD.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

הופך וידאו לציורים מפורסמים. צילום מסך
טכנולוגיה מגניבה, מחכים כבר לפילטר בסנאפצ'ט./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully