וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה כנראה היתרון הגדול ביותר של האייפון על רוב מכשירי האנדרואיד

אילן גלר

12.5.2016 / 7:13

יש לא מעט דיונים ומבחנים השוואתיים ברשת המנסים לענות על השאלה הנצחית, מה עדיף - אייפון או אנדרואיד? לפחות בתחום אחד, אין ספק שאייפון מנצח בענק

צילום מסך

(בסרטון: חשיפת הפסל של מרשמלו במטה גוגל לפני כשנה)

בחודש אוקטובר האחרון שחררה גוגל את אנדרואיד 6.0 "מרשמלו", הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה שלה למובייל; יותר מחצי שנה לאחר מכן, מתברר שרק 7.5 אחוזים מכלל מכשירי האנדרואיד בעולם מריצים את הגרסה העדכנית, כך לפי הנתונים אותם מפרסמת גוגל עצמה.

עוד עולה מהנתונים כי 35.6 אחוזים מהמכשירים בעולם מריצים את אנדרואיד 5.0 ו-5.1 "לוליפופ", 32.5 אחוזים מהמכשירים עדיין מריצים את אנדרואיד 4.4 "קיטקט", גרסה של אנדרואיד שיצאה בשנת 2013, וכ-24 אחוזים ממכשירי האנדרואיד בעולם מריצים גרסה ישנה אף יותר.

בעולם של אפל, המספרים שונים לגמרי. כ-84 אחוזים מכלל מכשירי האייפון והאייפד בעולם כבר הספיקו לעבור ל-iOS 9, הגרסה החדשה ביותר של מערכת ההפעלה, שהופצה בחודש ספטמבר 2015. רק 11 אחוזים מהמשתמשים עוד נותרו עם הגרסה הקודמת, iOS 8, בעוד שרק חמישה אחוזים מהאייפוניסטים בעולם מריצים גרסאות ישנות יותר.

אפליקציות אייפון. ShutterStock
האייפון מנצח בהרה תחומים אבל בסוגית עדכון מערת ההפעלה הוא נותן נוקאאוט./ShutterStock

הסיבות להפרש הגדול הזה ברורות: בעולם האנדרואיד, היצרניות הן אלו שאחראיות ברוב המקרים לעדכון המכשירים (רק סדרת מכשירי הנקסוס המשווקת על ידי גוגל עצמה מעודכנת ישירות על ידי החברה). היצרניות הללו - גם שמות מובילים כמו סמסונג או LG - מעדכנות את מכשיריהן רק חודשים רבים לאחר תאריך היציאה הרשמי של גוגל, ולעתים קרובות מפסיקות לעדכן מכשירים רק שנה או שנתיים לאחר צאתם. בנוסף, העדכונים מופצים לכל דגם בנפרד כך שלא פשוט לעקוב מתי תורכם לשדרוג מגיע.

עדכון מערכת ההפעלה חשוב בשל תיקוני אבטחה ותיקוני באגים אבל גם כדי ליהנות מפיצ'רים חדשים שגוגל ואפל משיקות. השורה התחתונה היא שבעוד שהבחירה באנדרואיד מציעה לכם מגוון של מכשירים במחירים שונים, האייפון הוא כנראה הימור בטוח יותר אם חשוב לכם תמיד להישאר עם הגרסה העדכנית של מערכת ההפעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully