וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

87 אחוזים מהישראלים גולשים באינטרנט; רק 4 אחוזים חוששים משיימינג

12.5.2016 / 7:02

מיהו הגולש הישראלי בשנת 2016? לפי סקר מקיף של איגוד האינטרנט הישראלי, 14 אחוזים מהישראלים גולשים רק במכשירים ניידים, 13 אחוזים מהישראלים דיווחו כי הם אינם גולשים כלל, 10 אחוזים מהגולשים חוששים מאלימות ופורנוגרפיה ו-11 אחוזים לא חוששים כלל מהשימוש ברשת

אבא סוגר את המחשב לילד מכור לאינטרנט. ShutterStock
אחוזים בלבד גולשים אך ורק במחשב שולחני./ShutterStock

87 אחוזים מהישראלים גולשים באינטרנט במחשב, בסמארטפון או בטאבלט; 14 אחוזים גולשים רק במכשירים ניידים (סלולר וטאבלט) ואילו 8 אחוזים בלבד גולשים אך ורק במחשב שולחני - כך עולה מסקר מקיף שהזמין איגוד האינטרנט הישראלי על הרגלי השימוש של הישראלים באינטרנט. נתון זה תואם את מדד המוכנות הדיגיטלית העולמי, שפורסם לאחרונה, בו ישראל דורגה במקום ה-20 מתוך 143 מדינות, מבחינת השימוש בפועל באינטרנט.

עוד עולה מהסקר כי 13 אחוזים מהישראלים דיווחו שאינם גולשים כלל באינטרנט, 47 אחוזים מתוכם הסבירו שהם אינם גולשים מסיבות דתיות. 29 אחוזים אמרו שהאינטרנט לא מעניין אותם ורק 23 אחוזים אמרו שהם לא גולשים כי הם לא יודעים איך לעשות זאת או בכלל איך להשתמש במחשב.

בסקר התבקשו המשיבים לדרג מהם הדברים שהכי מלהיבים אותם באינטרנט: 27 אחוזים דיווחו שהם נלהבים מעושר המידע ברשת, 23 אחוזים אוהבים את היכולת ללמוד דברים חדשים ו-21 אחוזים ציינו כי האפשרות לתקשר עם אנשים בכל העולם זה היתרון העיקרי ברשת. 13 אחוזים חושבים שהאפשרות להגיע למידע מכל מקום ללא צנזורה היא התכונה החשובה ביותר ברשת ו-8 אחוזים בלבד ציינו שהדבר שהכי מלהיב אותם באינטרנט הוא שרוב הפעילות מוצעת בחינם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

מחוברים לסמארטפון. ShutterStock
14 אחוזים מהישראלים גולשים רק במכשירים ניידים./ShutterStock

המשיבים התבקשו גם לדרג מהם הנושאים שהכי מדאיגים אותם באינטרנט: 36 אחוזים השיבו שהם חוששים בעיקר מהפגיעה בפרטיותם, כמו גם מגניבת מידע אישי או הפצת נתונים אודותיהם. 23 אחוזים דירגו את הפגיעה בקטינים כדאגה הגדולה ביותר באינטרנט ו-12 אחוזים ציינו שעבורם החשיפה לעבירות הונאה והאקרים היא המדאיגה ביותר. 11 אחוזים דיווחו כי הם אינם מודאגים כלל מהשימוש באינטרנט, ואילו 10 אחוזים חוששים מחשיפה לתוכן לא חינוכי, פוגעני או פורנוגרפי. אבל הנתון הכי מפתיע הוא שרק 4 אחוזים ציינו כי הם חוששים משיימינג (ביוש) ברשתות החברתיות.

"על בסיס נתונים אלה ניתן יהיה לבסס מדיניות ציבורית, לתעדף פעילות של שיפור ופיתוח פרישת הרשת בישראל ולספק ידע והדרכה לציבור", אמר עו"ד יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט. "אנו רואים חשיבות רבה בשמירת האינטרנט בישראל כמשאב נגיש לכולם, נייטרלי, בטוח ושיוויוני, ובפיתוח הרשת תחת עקרונות היסוד הדמוקרטיים העומדים בבסיסה של ההוויה הישראלית, כדי שתמשיך לשמש כשדרה מרכזית בחיי החברה והכלכלה בארץ".

הסקר הטלפוני נערך על ידי מכון הסקרים "סטאטנט" בשתי פעימות בחודשים אפריל ומאי 2016 בקרב מדגם מייצג של 1,200 משיבים מכלל האוכלוסיה בישראל (טעות הדגימה היא +-4.6 אחוזים מכלל תושבי ישראל שנדגמו).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully