וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסבר המדעי: למה לא תצליחו לעולם לתפוס שטר נופל?

אילן גלר

15.5.2016 / 10:16

ההסבר הוא די פשוט - השטר לא ארוך מספיק, ביחס לזמן התגובה האנושי, כדי שנצליח גם לקלוט את הנפילה וגם לשלוח את היד מהר מספיק כדי לאסוף אותו מהאוויר

צילום מסך

אם ניסיתם אי-פעם לתפוס שטר הנופל מידכם ולא הצלחתם, אין לכם סיבה להרגיש רע עם עצמכם - קיים הסבר מדעי, פשוט למדי, הקובע כי רובם המוחלט של בני-האדם לא יצליחו לתפוס שטר נופל לעולם.

הסיבה שלא תצליחו לתפוס שטר היא זמן התגובה הממוצע של בני-אדם: פרק הזמן שעובר מהרגע בו המוח קולט אירוע מסוים, מעביר הוראה לשריר לפעול ועד שהפעולה מתבצעת בפועל. הזמן הזה, עבור רוב האנשים, עומד על כ-0.2 שניות. אם לתרגם את הזמן הזה לתנועה במרחב, מתברר שמרחק התגובה הממוצע עומד על כ-20 סנטימטרים. אובייקט קצר יותר יחלוף בטרם נספיק להגיב אליו.

עכשיו הכול ברור: מאחר ואורכו של שטר הוא כ-15 סנטימטרים, הרי שאין לנו שום סיכוי לתפוס אותו, אלא אם מהירות התגובה של מוחנו מהירה באופן משמעותי מהממוצע. זה בהחלט אפשרי, אגב, פשוט נדיר. עבור רובנו, השטר נופל בטרם המוח מספיק לקלוט את קצב נפילתו ולהפעיל בהתאם את שרירי היד והאצבעות על מנת לתפוס אותו.

כנראה שקצב תגובה מהיר מ-0.2 שניות לא היה קריטי להישרדותו של האדם בטבע, וכך האבולוציה הובילה אותנו למהירות תגובה מאכזבת יחסית בגללה אנחנו נאלצים להתכופף ולהרים חפצים מהרצפה.

מחזיק שטר. צילום מסך
תפוס אותי אם תוכל./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully