וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציה של דאעש ללימוד שפה לילדים - עם שמות של כלי נשק

אילן גלר

22.5.2016 / 7:23

כשהיינו קטנים לימדו אותנו שא' זה אוהל וב' זה בית, אבל האפליקציה החינוכית החדשה של דאעש לילדים מעבירה את המסר בצורה קצת שונה. וכמובן שיש גם שירי שנאה נגד המערב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ס' זה סקאד./מערכת וואלה!, צילום מסך

ארגון המדינה האיסלמית (דאעש) לא בוחל, כידוע, משימוש בטכנולוגיות מערביות ורשתות חברתיות לצורך הפצת מסריו, וזה כולל גם פיתוח אפליקציות סמארטפון שונות. רוב האפליקציות אותן הפיץ הארגון עד כה שימשו לגיוס מתנדבים חדשים והפצת רעיונות פרו-איסלמיים בקרב האוכלוסיה הבוגרת, אך האפליקציה החינוכית החדשה של דאעש מיועדת לילדים, ומנסה ללמד אותם אותיות, מילים ומושגים בסיסיים.

הטוויסט הוא, כמובן, באופן שבו בחרו בארגון הטרור להעביר את הרעיונות הללו. במקום שבו שיעורי לימוד שפה רגילים מציגים בפני הילדים מושגים פשוטים ונטולי הקשר ספציפי (למשל: "א' אוהל, ב' זה בית, ג' זה גמל גדול"), החליטו במדינה האיסלמית ללמד אותיות תוך שימוש בשמות כלי נשק כמו רובים, טנקים, טילים וסוגי תחמושת.

בנוסף ללימוד אותיות ומילים, כוללת האפליקציה גם "שירים מהפכניים" הנושאים מסרי שנאה למערב, ואנימציות צבעוניות שונות באותו נושא. האפליקציות של דאעש אמנם לא זמינות להורדה מחנות האפליקציות הרשמית של גוגל, אך זה לא אומר שקשה להשיג אותן; הן מופצות דרך לינקים המודבקים בערוץ הטלגרם הרשמי של הארגון, המאפשר לאלו המזוהים כחברי דאעש לתקשר בצורה מוצפנת ללא כל פיקוח (אלא אם כן יש שתול בקבוצה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully