וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה: פילטר ה"יופי" של סנאפצ'ט הופך גולשים ללבנים יותר

אילן גלר

17.5.2016 / 9:43

לא ברור האם זו החלטה מכוונת, או שהאלגוריתם פשוט בוחר להבהיר את כל התמונה, אבל נראה שבאפליקציית המסרים הפופולרית חושבים שבהיר יותר זה יפה יותר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר באזפיד בדק./מערכת וואלה!, צילום מסך

האם בסנאפצ'ט, הרשת החברתית הפופולרית בעיקר בקרב צעירים, מאמינים כי אידיאל היופי הנשי מחייב גוון עור בהיר יותר? כך נדמה למאות נשים שניסו את פילטר היופי של האפליקציה, וגילו כי בין שלל השינויים אותן ביצע הפילטר לתמונת הפרופיל שלהן - כדוגמת הצרת האף או הגדלת העיניים - זכו נשים בעלות עור כהה לגוון עור בהיר יותר, המעלים חלק מתכונותיהן האתניות.

"הם שמו פרחים בפילטר כדי להסיח את דעתנו מכך שלמעשה הוא מבהיר את העור", טוענת משתמשת באפליקציה. "האם אפשר לקבל את הפילטר בגרסה שאינה כוללת עור בהיר יותר?", מבקשת אחרת בהתרסה. "אני בוחרת להחרים את פילטר היופי, מפני שהוא מבהיר את העור ואני לא צריכה גזענות כזו בחיים שלי", הייתה תגובה שחזרה לא מעט פעמים.

באתר Buzzfeed החליטו לבדוק את התלונות במבחן מסודר, שתוצאותיו אינן מותירות מקום לספק: פילטר היופי של סנאפצ'ט אכן מבהיר את התמונה, ובתוכה גם את גוון העור של האדם המצולם. האם הכוונה הייתה ליצור אווירה נכונה יותר לצילום, או שבחברה באמת מאמינים כי עור כהה הוא משהו שצריך לטפל בו? עד כה האינטרנט עדיין מחכה לתגובתה של סנאפצ'ט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כן, זה בהיר יותר ללא ספק./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • סנאפצ'ט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully