וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה פייסבוק לא מסירה את סרטון ההטרדה המינית הזה?

אילן גלר

19.5.2016 / 6:16

הסרטון באורך דקה מתעד מקרה שלא מותיר מקום רב לתהיות: אישה צעירה הרוקדת במועדון מוטרדת על ידי שלושה גברים, הנצמדים אליה למרות התנגדותה הברורה. בפייסבוק לא חשבו שזה מוגזם

צילום מסך

(הבהרה: בשל תוכנו הקשה, בחרנו שלא לשדר את הסרטון אלא רק תמונות מצונזרות מתוכו)

"טעות בשיקול הדעת" - כך מסבירים ברשת החברתית פייסבוק מדוע סרטון, המתעד תקיפה מינית במועדון ריקודים בג'מייקה, נותר באוויר במשך כמה ימים תוך שהוא זוכה לכמעט שני מיליון צפיות. במהלך הימים הללו משתמשים רבים שלחו בקשות חוזרות להסיר את הסרטון אך נענו בנוסח הקבוע כי הוא איננו מפר את תנאי השימוש של האתר, מה שבוודאות לא נכון.

הסרטון באורך דקה מתעד מקרה שלא מותיר מקום רב לתהיות: אישה צעירה הרוקדת במועדון מוטרדת על ידי שלושה גברים, הנצמדים אליה למרות התנגדותה הברורה. אחד מהם מושך את שמלתה כלפי מעלה וחושף את בטנה ובגדיה התחתונים. לאחר מכן הוא מפיל אותה לרצפה, וכל השלושה מתחילים לקפוץ בכיוונה לצלילי המוזיקה.

בהמשך הסרטון מנסה האישה לחמוק מהגברים, אך אלו מוסיפים לדחוף אותה לכיוון הרצפה. לבסוף, כשהיא מצליחה לקום ולרוץ לעבר היציאה, מניח אחד הגברים דלי פלסטיק על ראשה. שאר הרוקדים במועדון נראים משועשעים למדי מהסיטואציה, ואינם חושבים להתערב.

גולשים רבים, כאמור, זעמו בעת הצפייה את הסרטון וכעסו עוד יותר לגלות שהוא משותף באין מפריע ברשת החברתית. "אין שום דבר מצחיק בקשר לזה. לאישה הזו יש זכות מלאה להגיש תלונה על הטרדה מינית", כתבה אחת המגיבות. למרות זאת, כאמור, פייסבוק לא הסירה את הסרטון בעקבות בקשות המשתמשים. החברה הסכימה להודות בטעות רק כשהחלו להגיע אליה פניות מצד התקשורת, ורק אז דאגה למחוק את הפוסט המקורי בו פורסם הסרטון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגולשים זעמו./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פייסבוק לא הסירה את הסרטון עד שהגיע לכלי התקשורת./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully