וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנחנו סוף סוף יודעים מה עושה צבא הטוקבקיסטים של סין

אילן גלר

23.5.2016 / 5:32

עד כמה המאמץ הזה אכן משפיע על דעת הקהל הסינית כנראה שלא נדע אבל לפחות אנחנו יודעים אילו פקודות מקבלים שני מיליון הטוקבקיסטים הסינים בתשלום

מקלדת סין. ShutterStock
לא אלימים, לא משתוללים - פשוט מעבירים נושא./ShutterStock

לפני כשנתיים נחשף, בעקבות הדלפת ענק ממשרד התעמולה הסיני, כי הממשל במדינה המאוכלסת בעולם מעסיק לא פחות מכשני מיליון איש בכתיבת טוקבקים, במטרה להשפיע על השיח במדינה ולצמצם את כמות הביקורת כלפי השלטון. כעת מחקר חדש של אוניברסיטת הארוורד חושף באילו טקטיקות בדיוק משתמשים הטוקבקיסטים מטעם הממשל - ומתברר שהן שונות לחלוטין מכפי שסברו המומחים עד כה.

צבא הטוקבקים מורכב, כך עולה מנתוני המחקר, בעיקר מפקידי ממשל בדרגים הנמוכים שזוכים לבונוס צנוע למשכורתם בעקבות פרסום טוקבקים (כ-50 סנטים אמריקנים לכל תגובה). בניגוד להערכות הקודמות לא מדובר בטרולים המפמפמים את מסרי השלטון.

הטוקבקיסטים הממשלתיים אינם מתווכחים עם מגיבים אחרים, ומטרתם היא לשנות את נושא הדיון כולו באמצעות התייחסויות חיוביות למדינה וסמליה, לפעולות השלטון ולהיסטוריה המהפכנית של המפלגה הקומוניסטית השולטת בסין.

תגובות לדוגמה שפורסמו על ידי פקידי הממשל הן "אני מקווה שהממשל המרכזי יתמוך בנו אפילו יותר!", ו-"אם כל אחד יוכל לחיות חיים טובים כל כך, החלום הסיני יתגשם!". צבא הטוקבקיסטים אחראי, לפי המחקר, לכ-448 מיליון פוסטים המתפרסמים ברשת החברתית הסינית הפופולרית במדינה, Weibo, ובאתרי ממשל שונים כמו סוכנות הידיעות הרשמית של סין. על דבר אחד מתקשים החוקרים לענות, ללא מידע נוסף שיחייב שיתוף פעולה מקומי (שכמובן לא יתרחש כנראה לעולם) - עד כמה המאמץ הזה אכן משפיע על דעת הקהל הסינית?

אילוסטרציה. ShutterStock
פקידים זוטרים שמקבלים תוספת שכר על כל טוקבק./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully