וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: וואווי P9 - מלא במקומות הנכונים ולגמרי שווה את הכסף

23.5.2016 / 8:13

מכשיר הדגל החדש של היצרנית הסינית הוא ללא ספק מכשיר ששווה לשים אליו לב. הוא חזק מספיק ונראה טוב אבל בעיקר יש בו משהו שעובד הרבה יותר מסך חלקיו. ואנחנו לא מדברים על המחיר המצוין

עומרי וייס

(בסרטון: ליאור נאור בודק מה בקופסה)

בוואווי לא מתביישים לעמוד מול סמסונג ואפל ולהצהיר שיש להם מוצר טוב יותר. בלי להתבלבל אומרים בחברה שהמיתוג שהם הולכים עליו הוא מכשיר פרימיום מהשורה הראשונה במחיר של מכשיר ביניים. ובאמת, אין עוררין על כך שבגזרת המחיר וואווי נתנו את ההצעה הטובה ביותר שלהם; למעשה, בארץ הם אפילו הלכו על מהלך שיווקי חסר תקדים ולקחו על עצמם לסבסד את עלות המיסוי הגבוהה (25 אחוזים) ולשווק את ה-P9 במחיר שלו באירופה - 2,599 שקלים.

שתי השאלות הפתוחות הן האם במחיר הזה מקבלים מכשיר ששווה את הכסף והאם מעבר לכך, ה-P9 באמת נותן פייט לסמארטפונים החזקים והטובים שיש היום בשוק, ועולים כאלף שקלים יותר ממנו?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וואווי תשלם את המס בארץ כדי לשמור על מחיר נמוך./מערכת וואלה!, צילום מסך

מראה

וואווי ידועים בחיבה שלהם לעיצוב חלקלק, ונראה שהפעם הם החליטו ללכת על מראה שכבר הוכיח את עצמו כמוצלח ושכפלו כמיטב המסורת הסינית את אייפון 6. למעשה, המכשירים כל כך דומים שאם מצמידים אותם אחד לשני ומביטים מלמטה, רק מי שעיצב את הגריל של הרמקול יידע להבדיל ביניהם.

אבל אם נשים את חוסר המקוריות בצד, עדיין יש פה סמארטפון סקסי, עטוף בחתיכה אחת של אלומיניום, עם פאסון עדין. הוא דק מאוד ומרגיש מאוד מגניב ביד. מדי פעם הוא רוצה לגלוש מבין האצבעות אבל רוב הזמן הוא יושב טוב ומאפשר לשלוט בכל הפיצ'רים על המסך ביד אחת בקלות.

ה-P9 מורכב ממעטפת זכוכית באיכות גבוהה ואלומיניום, המשמש בתעשייה האווירית. בניגוד לעיצוב המלבני של ה-P8, לדגם החדש יש קצוות מעוגלים מעט, שמעניקים לו מראה קרבי יותר ויוקרתי יותר.

אין ספק שמדובר בקפיצת מדרגה מה-P8. הוא נראה הרבה יותר טוב, הרבה יותר חלקלק, הרבה יותר יוקרתי ובאופן כללי הוא משדר שמדובר במכשיר חדש ולא וריאציה של הדגם הקודם.

ה-P9 הוא בעובי של אייפון 6S אבל עושה שימוש קצת חכם יותר בנדל"ן; ל-P9 יש מסך גדול יותר (5.2 אינץ' לעומת 4.7 אינץ') וגב חלק לעומת עדשת המצלמה הבולטת באייפון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וואווי P9 מול אייפון 6S - מזהים את הדמיון?/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממשק

ה-P9 מגיע עם אנדרואיד 6.0 מרשמלו רזה ביחס לסיניות אחרות, שזה אומר שיש כמה אפליקציות מובנות של וואווי, אבל באופן מפתיע חלקן באמת יעילות וחלקן הן הזבל הרגיל שהיצרניות דוחפות, כל אחת למכשיריה. לא תמצאו פה את מגירת האפליקציות, שמשתמשים רבים רגילים אליה, אבל סך הכול מדובר בממשק אנדרואיד פשוט רק במראה המוכר של הגרסה הוואווית Emotion UI 4.1.

לגבי דבר אחד אין ספק - חיישן קורא טביעות האצבע של וואווי הוא הטוב ביותר שיש כרגע בשוק. הוא מגיב במהירות שיא לכל נגיעה, מזהה את האצבע שלכם בכל זווית וכעת הוא גם כולל כמה הפתעות מגניבות. מעבר לאבטחת המכשיר, החיישן מאפשר לדפדף בין תמונות באמצעות היד האוחזת במכשיר, וגם להוריד או להעלות את וילון ההתראות ביד אחת מבלי לשבור את האגודל. בנוסף החיישן המשופר מאפשר הגנה על תכנים מסוימים, השמורים במכשיר, ולא רק לפתוח ולנעול אותו.

פיצ'ר נוסף ששווה להתעכב עליו הוא "נוק-נוק" המאפשר לצלם את המסך בנקישה כפולה עליו עם פרק האצבע או הקלטת המתרחש על המסך בווידאו בקלות. בנוסף יש אפשרות לסמן ולשמור רק חלק מהמסך מבלי להתעסק בעריכת התמונה.

וואווי P9 דני רופ.
חיישן טביעות האצבע הכי טוב בשוק ועדשה כפולה מדליקה.

מפרט

ה-P9 מגיע עם 3 גיגה זיכרון RAM, מסך בגודל 5.2 אינץ' משוריין בגורילה גלאס 4 עם רזולוציית Full HD סבירה פלוס אבל לא מדהימה כמו QHD (כאילו שרובנו שמים לב). יש בו 32 גיגה לאחסון פנימי (בפועל יותר קרוב ל-25 גיגה פנויים) ומעבד Kirin 955 חדש עם שמונה ליבות של 2.5 גיגה-הרץ, המאפשר רמת ביצועים גבוהה. הנתונים הללו אמנם אינם הכי מרשימים שניתן למצוא בשוק אבל הם מספיקים למשתמש הסביר. הורדה של כמה אפליקציות במקביל לא גרמה לו להזיע וגמגומים נרשמו רק בעת הפעלת אפליקציות כבדות כמו פייסבוק יחד עם משחק.

ל-P9 אנטנה וירטואלית משולשת, שאמורה לאפשר למשתמשים קישוריות רצופה לרשתות סלולריות ו-Wi-Fi בדור הרביעי. בנוסף, המכשיר כולל טכנולוגיית Wi-Fi חכמה שיודעת לזהות איפה יש את הרשת הכי מהירה, ולא רק את האות הכי חזק מהראוטר.

חיי סוללה
ל-P9 סוללת 3,000 מיליאמפר-שעה בצפיפות גבוהה, שמעניקה חיי הסוללה טובים אבל לא חריגים באריכותם, ביחס לסוללות בנפח דומה במכשירים אחרים. בשימוש רגיל (יותר ביום, פחות בלילה), הסוללה מחזיקה יממה לפני שהיא נכנסת למצב חיסכון. אם אתם לא משתמשים כבדים הסוללה תספיק לכם ליממה וחצי, בהנחה שאינכם משאירים את רכיבי ה-GPS והבלוטות' פתוחים כל הזמן ומפעילים אותם רק אם יש צורך.

מבחן השוואתי - סוללות

מצלמה

גולת הכותרת בעיצוב של המכשיר הזה היא שתי העדשות בגב המכשיר, אבל הן לא שם רק בשביל הרושם. ל-P9 שני חיישני מצלמה אחוריים של 12 מגה פיקסל, עם פיקסלים מוגדלים לצילום איכותי יותר, המיוצרים על ידי חברת המצלמות הוותיקה לייקה - חיישן אחד RGB בצבע מלא והשני מונוכרומטי לצילומי שחור-לבן.

השילוב ביניהם אכן מצליח לייצר תמונות חדות וברורות ויותר מהכול תיהנו ממהירות הצמצם; תוכלו לצלם כמה תמונות ברצף כדי לבחור את הפריים המוצלח ביותר או פשוט לקבל בדיוק את הפריים שרציתם בעת הלחיצה מבלי לדאוג להשהייה המרגיזה שיש בלא מעט מכשירים.

מבחינת האיכות, במצב אוטומטי התמונות יוצאות חדות ויחסית להיצע בשוק באיכות מאוד גבוהה. ניתן להשוות את מערך הצילום של ה-P9 לזה של הגלקסי S7 ולמרות שבסמסונג התמונות יוצאות בהירות וברורות יותר בתנאי תאורה גרועים במיוחד, בזכות חיישן הברייטסל המתקדם, בתנאים טובים וואווי עשו פה עבודה מעולה.

ממשק המצלמה גם שודרג ומאפשר שליטה מלאה כמו במצלמות לייקה המקצועיות; אפילו הקול שמשמיע המכשיר בעת סגירת הצמצם נשמע כמו הצליל האייקוני של המצלמות הישנות. תוכלו לעבור בלחיצת כפתור בין מצבים כמו שחור-לבן, HDR, פנורמה, צילום לילה, מעקב אחר אובייקט, צילום חיוכים ועוד וגם לשלוט באותה קלות על החשיפה, רגישות וכו'.

על כל אלה וואווי ציידה את ה-P9 בטכנולוגיית Hybrid Focus הלוכדת תמונות במהירות, דיוק ויציבות גבוהות ביותר. המכשיר תומך בפוקוס משולש המבוסס על לייזר, חישוב עומק וניגודיות ובוחר אוטומטית את המצב שאמור להפיק את התוצאות הטובות ביותר בכל סביבה ותנאי תאורה.

מבחן השוואתי - מצלמות

השורה התחתונה

וואווי P9 הוא לא המכשיר החזק ביותר בשוק אבל הוא מצליח לבלוט בתוך ים האנדרואידים בזכות כמה פיצ'רים שמייחדים אותו. העדשה הכפולה והחיישנים האיכותיים של לייקה, חיישן קורא טביעות האצבע הטוב ביותר שיש היום, מחיר תחרותי במיוחד וגם לא מזיק שאתה נראה כמו אייפון.

אז אם לחזור לשאלות שהותרנו פתוחות בהתחלה, אין ספק שמדובר במכשיר איכותי ששווה את הסכום שדורשים עליו בארץ. הוא נראה טוב, מפרגן במפרט בכל המקומות הנכונים ומציע חוויית צילום גם איכותית וגם מהנה. הוא לא מתקשה להריץ כמה אפליקציות במקביל ויש בו כמה פיצ'רים שיקפידו שלא ייגמר לכם זיכרון העבודה, שעומד על 3 גיגה בלבד.

האם הוא מצליח לתת את אותה האיכות כמו גלקסי S7 רק במאות שקלים פחות, כפי שטוענים בחברה? לא, אבל זה ממש לא משנה. חוויית השימוש בשני המכשירים דומה מאוד ובשניהם לא נרשמה אף תקלה שתגרום לכם לוותר עליהם מראש. ואם זו אינדיקציה למשהו, הוא גם באמת מרגיש פרימיום, יושב טוב ביד ומגיב במהירות לכל החלקה של האצבע.

  • עוד באותו נושא:
  • וואווי P9

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully