וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים יצרו דבק שניתן להדליק ולכבות מתי שרוצים

אילן גלר

26.5.2016 / 9:02

הסוד מאחורי הדבק הוא שימוש בתרכובת המכילה חלקיקים זעירים של מתכת, המשנה מצב צבירה ממוצק לנוזל כשהיא מחוממת לטמפרטורה נמוכה יחסית של 30 מעלות.

צילום מסך

זה נשמע כמו קסם: דבק שמסוגל להצמיד בעוצמה רבה בין שני משטחים, ואז בתוך שניות נכבה ומאפשר להפריד ביניהם בקלות. אבל מדובר במוצר אמיתי, שפותח על ידי מכון מחקר גרמני וכבר עובד כמו שצריך בתנאי מעבדה. לא רק שהדבק החדשני הזה ניתן לכיבוי והדלקה, הוא מסוגל לפעול היטב גם על משטחים רטובים ואפילו מתחת למים.

הסוד שמאחורי הדבק הוא שימוש בתרכובת המכילה חלקיקים זעירים של מתכת בשם גליום. למתכת הזו תכונה יוצאת דופן - היא הופכת ממוצק לנוזל כשהיא מחוממת לטמפרטורה נמוכה יחסית של 30 מעלות. כך ניתן לחמם את המתכת כדי להפוך את הדבק לנוזלי, להניח לו להתקרר בכדי ליצור חיבור בין המשטחים, ואז לחמם שוב כדי לכבות את הדבק ולהפוך אותו שוב לנוזל. זה דומה במקצת לאקדח דבק חם, אלא שבניגוד למוצר המוכר, לדבק הגליום נדרשת טמפרטורה נמוכה בהרבה לשנות מצבי צבירה, כך שקל יותר לעבוד איתו.

החוקרים רואים מגוון שימושים להמצאה, מעבר לפינות יצירה ותחביבים. ניתן יהיה להשתמש בדבק בתהליכי מיכון תעשייתיים, שכן הוא יאפשר להרים ולהניח חפצים מבלי להסתכן בפגיעה בהם אבל שימוש מסקרן יותר הוא לצורך ניתוחים: הרופאים יוכלו להשתמש בדבק הגליום על מנת להצמיד איברים בהשתלות, ואז לכבות את הדבק לאחר שנוצר חיבור טבעי ואין עוד צורך בחיזוק מלאכותי.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

דבק שאפשר להדליק ולכבות. צילום מסך
משחרר ברגע./צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • דבק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully