וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימין עבר לסייבר? מי תוקף את הפייסבוק של זהבה גלאון ומארגני מחאת השמאל?

26.5.2016 / 11:36

מאז שפתחו את עמוד האירוע לקראת ההפגנה במוצ"ש, סובלים שישה מתוך 10 אדמינים של העמוד, וגם יו"ר מרצ, מתקלה חמורה שחוסמת להם את הגישה לפייסבוק. האם מדובר בצירוף מקרים נדיר במיוחד או במתקפה מתוכננת נגד פעילי השמאל?

פייסבוק. ShutterStock
בפייסבוק "בודקים" מתחילת השבוע מה גורם לקריסת הפרופילים./ShutterStock

ימים מוזרים עוברים בפייסבוק על יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, ופעילי השמאל הבכירים המארגנים את הפגנת השמאל במוצאי שבת. לקראת המחאה המתוכננת, הוקם עמוד אירוע (Event) המזמין את הגולשים ברשת החברתית להשתתף אבל מתוך עשרה מנהלים של העמוד, חמישה מהם החלו לחוות תקלות חמורות בפרופיל שלהם, ואפילו בפייסבוק לא יודעים להסביר מה הבעיה.

חלק מהאדמינים לא מסוגלים כלל להתחבר לפרופיל שלהם, חלקם פשוט לא מקבלים התראות חדשות. אפילו גלאון, שרק שיתפה את הלינק לעמוד האירוע בחשבון הציבורי שלה סובלת מאז מתקלה בפרופיל האישי שלה, שלא מאפשר לה להתחבר לפייסבוק.

מהדוברות של פייסבוק ישראל נמסר בתגובה כי הנושא בבדיקה וכי החברה "לא מגיבה למקרים ספציפיים". בדיקה מהירה ברשת מראה כי אין תקלה עולמית דומה וכי לא מדובר במשהו זמני מאחר והפרופילים של רובם עדיין אינם נגישים.

בדיקה של וואלה! TECH הראתה כי לא מדובר בתקלה מקומית במחשבי האדמינים של ההפגנה. ניסיון להתחבר ממחשבים אחרים, למחוק את הקוקיז וזיכרון ה- Cacheמהדפדפן ואפילו ניסיון להתחבר מהאפליקציה בסמארטפונים שונים לא פותרת את התקלה.

גם ניסיון לפתור את "מסך המוות הלבן" של פייסבוק באמצעות קומבינה, שלרוב עובדת, דרך הממשק העסקי של הרשת החברתית לא צלחה וכאמור, האדמינים מדווחים על תקלות נוספות מלבד חוסר היכולת להתחבר לפרופיל כמו אי יכולת להוסיף אדמינים לעמוד ומחיקת אדמינים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא חסימה רשמית - אלא תקלה מתמשכת. הודעת השגיאה שמקבלים אדמינים./מערכת וואלה!, צילום מסך

"שעתיים אחרי שהתחלתי להיות אדמין לא הצלחתי יותר להתחבר לחשבון הפייסבוק שלי", אומרת לנו טל ווסר, פעילת מרצ. "הצלחתי להעלות את דף הכניסה לפייסבוק וברגע שהזנתי את פרטי החשבון עלה מסך לבן ריק. זה עד עכשיו ככה מיום ראשון (22 במאי)".

מעבר לתקלה שסובלים ממנה גם לאדמינים אחרים, טל חוותה תקלה אפילו יותר מסתורית. "הוסרתי מרשימת האדמינים על ידי מישהו ולא ברור מי. מקימת עמוד האירוע אפילו התקשרה לשאול למה הסרתי את עצמי?"

לדבריה, "פניתי לפייסבוק ונעניתי בהודעה גנרית שהם יבדקו מה הבעיה ועוד לא חזרו אליי. אני מסוגלת להשתמש רק במסנג'ר של פייסבוק מהאפליקציה בסמארטפון". אחרי ניסיון להתגבר על התקלה ושינויים בצוות האדמינים של העמוד, כרגע מתוך שישה מנהלים, ארבעה חווים תקלות קשות שמקשות עליהם להמשיך בארגון האירוע.

"אני לא שמעתי על אנשים נוספים, חוץ ממארגני ההפגנה, שזה קורה להם", אומר לנו אורי וולטמן מתנועת "עומדים ביחד" שגם סובל מהתקלה מאז יום שני (יממה לאחר שהפך לאדמין). "קשה לתקשר עם אנשים ולקדם את ההפגנה, ואני משער שזו הייתה הכוונה של התוקפים. אני מעריך שזו מתקפת סייבר מאוד ממוקדת".

נכון לשעה זו, התקלות מחמירות ולא ניתן להוסיף אדמינים חדשים לעמוד האירוע. טרם התקבלה תגובה מפייסבוק האם מדובר בתקלה שלהם או אכן במתקפת סייבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הפוסט של גלאון, אחריו היא גם לא הצליחה להתחבר לפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ככה נראה ניסיון התחברות מהפרופיל של גלאון./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully