וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השודד נתפס אחרי שאותר ב-People You May Know בפייסבוק

אילן גלר

27.5.2016 / 8:37

כנראה נוצר בשרתי הרשת החברתית קשר בין הפרופיל של קורבן אחד ממעשי השוד לפרופיל של השודד כשהמכשירים הסלולריים שלהם היו קרובים

סיפור בדקה

עומר פאמוידה, בן 21 מהעיר בירמינגהאם שבאנגליה, חשוד בשורה של מעשי שוד וביזה אותם הוא ביצע לכאורה במהלך שנת 2014. למרות שרבים מקורבנותיו סיפקו למשטרה תיאור מדויק למדי של מראהו, החוקרים לא הצליחו לאתר אותו עד שתכונת ה-People You May Know של פייסבוק הציגה את פניו לאחד הקורבנות, דבר שהוביל לזיהוי מידי ומעצר דרמטי במרכז העיר.

התכונה האמורה מנסה לשדך בין משתמשי פייסבוק, המשתמשים באפליקציה הניידת של הרשת החברתית ונמצאים בקרבה זה לזה. כך כנראה נוצר בשרתי הרשת החברתית קשר בין קורבן אחד ממעשי השוד של עומר לבין הפרופיל שלו בפייסבוק, שהוצג בפני אותו קורבן פשוט מפני שמכשירי הסמארטפון שלהם היו סמוכים זה לזה. התכונה שנראית על פניה כחדירה מסוימת לפרטיות המשתמשים הובילה למעצרו של פושע מסוכן.

"עבודה בילוש קלאסית סיפקה לנו את רוב המידע שהיינו צריכים והצלחנו לקשר בין כל התקיפות השונות, אבל עדיין לא היה לנו שם", סיפר החוקר ריאון דף, האחראי למעצר. "החקירה התקדמה כשאחד הקורבנות יצר עמנו קשר לאחר שזיהה את פאמוידה בפייסבוק. זה היה החלק האחרון בפאזל שהיינו צריכים. אני מעוניין לשבח את כל הקורבנות שיצאו באומץ וסיפקו לנו את העדויות הנדרשות כנגד אדם שהוא באופן ברור אלים ומסוכן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנשים שאתם עשויים להכיר" - לרוב לא מוצאים שם את הפורץ./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עומר פאמוידה - נעצר אחרי שאותר בפייסבוק./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully