וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט לא מרשה לכם להשתמש יותר בסיסמה 12345

אילן גלר

29.5.2016 / 9:30

בעוד פייסבוק וגוגל מנסות להכחיד לחלוטין את הצורך בסיסמה, ענקית המחשוב החליטה שמשתמשי כל השירותים שלה, לא יוכלו יותר לתת סיסמאות קרועות וקלות לפיצוח. וזה כולל גם את סיסמת הכניסה למחשב בחלק מהמקרים

ShutterStock

(בסרטון: איך לבחור סיסמה חזקה?)

עכשיו זה רשמי: תם העידן בו יכולנו לזלזל במורכבות סיסמת הכניסה למחשב האישי שלנו. אם עד היום רבים הסתפקו בסיסמה פשוטה כמו 12345 או צירוף אותיות המוכר כדוגמת qwerty (שש האותיות העליונות משמאל במקלדת), החל מהיום לא תאפשר לכם מיקרוסופט לקבוע סיסמה שכזו עבור אף אחד משירותי החברה.

זה אומר, בין השאר, גם סיסמת כניסה למערכת ההפעלה חלונות 10, במידה והפעלתם את אפשרות הסנכרון בין המחשב והשירותים המקוונים של מיקרוסופט.

בחירת סיסמה חזקה. ShutterStock
הופכים את החיים לקשים יותר, גם עבורכם וגם עבור הפורצים./ShutterStock

בחברה מסבירים כי המטרה היא, כמובן, למנוע פריצה קלה לחשבונות המשתמשים באמצעות סיסמאות הקלות לניחוש על ידי תוכנות. בתור דוגמה עדכנית לנזק שעלול להיגרם כתוצאה מפריצה כזו, מזכירים במיקרוסופט את הפריצה לרשת החברתית העסקית Linkedin והפצת יותר מ-117 מיליון פרטי חשבונות מתוכה. רשימת הסיסמאות האסורה תתעדכן בכל כמה ימים מהרשת, לפי נתונים שיתקבלו מחברות המתמחות באבטחת מידע.

בראש הרשימה של מיקרוסופט נמצאות הסיסמאות הפופולריות ביותר, הנאספות בכל פעם שמאגר סיסמאות שנפרץ מופץ ברשת. ולמרות זאת, הדרך בה מיקרוסופט מנסה לשפר את אבטחת משתמשיה היא שמרנית יחסית.

בגוגל ובפייסבוק מתכננים להפסיק לחלוטין להשתמש בסיסמאות קבועות ולעבור למנגנון בטוח יותר בעתיד הקרוב. בגוגל מקווים לעשות זאת באמצעות זיהוי פנים, איתור מיקום או זיהוי טביעת אצבע, בעוד שבפייסבוק יעדיפו פשוט להשתמש במספר הטלפון שלכם ולשלוח סיסמה זמנית ברגע שבו היא דרושה לכם, כפי שקורה היום באימות דו-שלבי.

>> 3 הטיפים היחידים שאי פעם תצטרכו לבחירת סיסמה

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Computer says no./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully