וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה לצפייה: עמוד פייסבוק חדש מציג קרבות אסירים שצולמו בחשאי בכלא

6.6.2016 / 8:39

תופעה מדאיגה בבתי הכלא בבריטניה: אסירים מבריחים פלאפונים ניידים לכלא ומעלים לרשת סרטוני קרבות אלימים וקשים לצפייה - כשאף אחד מהסוהרים אינו מתערב

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

פייסבוק

מנהלי פייסבוק, לתשומת לבכם: אסירים מאנגליה וויילס מנצלים את הפלטפורמה שלכם לפירסום סרטונים קשים לצפייה של קרבות אלימים שנערכים בכלא - ללא פיקוחם של הסוהרים. בתקשורת המקומית דווח שבבריטניה נרשמה בשנים האחרונות עליה ניכרת במספר הניידים שהוברחו לכלא, כשלאחרונה הם משמשים את האסירים לצילום ופרסום קטעי היאבקות בין אסירים סטייל "מועדון קרב". לשם השוואה, ב-2014 נמצאו 9,746 ניידים בבתי כלא בבריטניה, לעומת רק 1,451 ניידים שנמצאו שם ב-2013.

הסרטונים מציגים מקרי תקיפות קשים ואסירים שצורחים מכאב - כשאף סוהר שימנע את הנעשה לא נראה באזור. באחד הסרטונים הפחות אלימים שפורסמו בעמוד הפייסבוק השערורייתי נראה אסיר צעיר בלי חולצה רוקד עבור מנת הסמים שלו.

קרבות אסירים בכלא. צילום מסך
קרבות אסירים בכלא/צילום מסך

טלפונים ניידים אסורים לשימוש בכלא, לא רק בגלל חשש ביטחוני, אלא גם כי קיים חשש שניתן יהיה להשתמש בהם כדי ליצור קשר עם קורבנות מחוץ לכלא ולארגן פשעים מבפנים. מניסיון עבר, הם שימשו לא פעם לארגון ניסיונות בריחה, להפחדת עדים ולהברחת סמים. התאחדות הקצינים בכלא (POA) דורשת מהממשלה לנקוט בפעולה דחופה בנושא, לאחר שכבר התריעה בעבר על עלייה משמעותית במספר תקיפות אנשי הצוות בבתי הכלא ועל הרעה בתנאי האסירים.

"זה ממש לא מקובל", מסר דובר שירותי בתי הסוהר, "זאת עברה פלילית להכניס טלפונים סלולריים לכלא ולשלוח סרטונים או תמונות של מה שקורה שם. מי שיורשע בעבירה ייאלץ להתמודד עם שנתיים מאסר".

מלבד העברה, הסרטונים מראים על העדר פיקוח מצד הסוהרים. "יש לאפשר לסוהרים כלים נכונים להתמודדות עם הבעיה הזאת", הוסיף הדובר, "יש לנו אמצעים שיכולים לזהות מכשירים ניידים בכלא, אבל צריכים לבחון דרכים חדשות לחסום גישה אליהם. לאסירים אסור לגשת לחשבונות פייסבוק בזמן ריצוי עונשם ואנחנו מנסים לנקוט בפעולה מהירה שתביא לסגירת החשבונות ברגע שנעלה עליהם".

עוד באותו נושא

סערה בבית החולים: זוגות פרצו בקטטה אלימה בחדר המתנה

לכתבה המלאה

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully