וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון עדיין משתמש בדיסקטים גדולים כדי לשמור על טילים גרעיניים

אילן גלר

31.5.2016 / 5:01

ארה"ב עומדת בקדמת הטכנולוגיה בכל מה שקשור ליישומים אזרחיים וגם צבאיים, אבל מתברר שאת הטילים שעלולים להשמיד את העולם מתפעלים באמצעות מחשב בן כ-40 שנה ודיסקטים שעבור רובנו נראים כמו היסטוריה רחוקה. מרגישים בטוחים?

דיסק פלופי. ShutterStock
מערכת מיושנת, אבל בטוחה יותר כשחושבים על זה./ShutterStock

דוח שחובר לאחרונה על ידי הרשות האמריקנית לביקורת המדינה חשף עובדה מדהימה: מערכת הפיקוד האסטרטגית של משרד הביטחון האמריקני, האחראית בין השאר על מערכות טילים גרעיניים והכלים השונים המסוגלים לשגר אותם, מבוססת על מחשבי IBM עתיקים משנות ה-70. קוד השיגור של המערכת הזו מאוחסן על דיסקטים גדולים (8 אינצ'), מהסוג שכבר לא נמצא בשימוש עשרות שנים במערכות מחשב ביתיות או עסקיות.

הטכנולוגיה המיושנת הזו יוצרת לא מעט בעיות, בראשן הצורך המתמיד לתחזק מערכות מחשוב שחלקי חילוף בעבורן הן מצרך נדיר. כך יוצא שמשרד הביטחון האמריקני משקיע סכומים גדולים בתחזוקת מערכת מחשב עתיקה, במקום לעבור למערכת מודרנית יותר. הסיבה לכך, כפי שמסבירה דוברת הפנטגון וולרי הנדרסון, היא שהצבא אינו ממהר להחליף מערכות שעובדות, אם אין צורך אסטרטגי דחוף לשדרג אותן. מה שאומר שארה"ב לא מצפה, כנראה, לשגר פצצות אטום על מדינת אויב בעתיד הנראה לעין.

מומחי אבטחה סבורים כי למרות שהמערכת מבוססת על טכנולוגיה מיושנת מאוד, היא דווקא בטוחה למדי מאחר והגישה למחשבים ודיסקטים עתיקים מוגבלת. דווקא מערכת מודרנית יותר, המצוידת בחיבורי USB סטנדרטיים, ייתכן שתהיה קלה יותר לפריצה. משרד ההגנה מתכנן בכל זאת להתחיל בתהליך שדרוג של מערכות המחשוב הללו בשנת 2017, ולסיים אותו עוד לפני סוף העשור הנוכחי. לפחות הם לא מקבלים את ההתראות המציקות, שמנסות לשכנע אותם להתקין ווינדוס 10.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • דיסקט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully