וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היינו בחדר הבריחה הווירטואלי הראשון בארץ - והיה מטורף

1.6.2016 / 9:35

נכון, זה לא חדר בריחה קלאסי בו אתם נכנסים לחדר עמוס חפצים ומשתמשים בהם כדי לפתור חידות, אבל כרגע זו הדרך היחידה לשאוב אתכם למשימה בסביבה נטולת כוח כבידה בחלל. זה כל כך אמין שאחד המשתתפים סבל מבחילה גם שעתיים אחרי שיצא מהמקום

יח"צ - חד פעמי

השנה 2116. נפט כבר אינו המשאב העיקרי לייצור אנרגיה; אויבינו נמצאים במשבר כלכלי חמור וישראל הפכה למדינה המובילה בתחום החלל - זה סיפור הרקע להרפתקת המציאות המדומה "סייבר קווסט" בתל אביב.

במהלך המשימה המשתתפים משוגרים לחללית המתופעלת על ידי אווטארים מכדור הארץ. כל אחד מהמשתתפים שולט באווטאר שלו - רובוט שנמצא על סיפון החללית - ומסוגל למעשה לשלוט בו בעת השלמת האתגרים. בתחילת המשימה תצטרכו להבין איך לשלוט באווטאר שלכם ולשחרר אותו מהכיסא עליו הוא יושב. לאחר מכן תצטרכו להרכיב מחדש את מנוע החללית, לפענח את החור השחור ולהימלט תוך כדי תעופה בחלל לתא המילוט שאמור להביא אתכם לכדור הארץ. לכל צוות, המורכב משניים עד שישה משתתפים, יש שעה אחת להשלים את המשימה, ובניגוד לחדרי בריחה אחרים - אפשר למות לפני סיום המשחק ולא לזכות באות הרמטכ"ל על גבורה בחלל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גרפיקה סבירה, אבל מספיק טובה כדי שתרגישו לגמרי שם./מערכת וואלה!, צילום מסך

סייבר קווסט (Cyber Quest) מוגדר בתור חדר הבריחה הווירטואלי הראשון בישראל. הוא הוקם ומתופעל על ידי רשת "אסקייפ רום", שמציעה חדרי בריחה מגוונים ואיכותיים בכל הארץ, והניסיון הזה ניכר גם בעיצוב וגם ברמת המשחק. הזמן כנראה באמת טס כשנהנים כי חוויה של 55 דקות הרגישה כמו פחות מחצי שעה. המשימה זורמת מאוד ובדומה לכל חדרי הבריחה, גם פה הכי חשוב לתקשר כל הזמן עם שאר המשתתפים. ניתן לראות את האווטארים שלכם ושל שאר חברי הצוות וכמובן לדבר כל הזמן, אבל לא רק כדי להחליף בדיחות מאחר והמשימות עצמן מחייבות שיתוף פעולה.

מי שהתנסה בעבר בהתקני מציאות מדומה כמו Gear VR של סמסונג או Vive של HTC מכיר את תחושת ההתנתקות החלקית, אבל הסביבה שנבנתה בסייבר קווסט הותאמה במיוחד לניתוק מוחלט. בחדר החשוך מוקמו שישה כיסאות, הפונים לכיוונים מנוגדים (כדי לא לכפכף את אחד המשתתפים האחרים בטעות), וציוד המציאות המדומה כולל משקפי אוקולוס ריפט, אוזניות איכותיות ומיקרופון "מדונה", כך שהעולם הווירטואלי משתלט עליכם לחלוטין. טכנולוגיה חדשנית הקולטת את כפות הידיים שלכם מאפשרת לכם לנווט ולתפעל את כל מה שאתם רואים בנגיעה אינטואיטיבית. המשחק מתקיים בסביבה של 360 מעלות, וזה אומר שלעתים הפיתרון נמצא מאחוריכם או מתחתיכם.

מבחינת רמת הקושי, לא מדובר במשימות מורכבות מדי או קשות לפיתרון כמו חלק מהאתגרים בחדרי בריחה קלאסיים. עם זאת, הקושי לתפעל את האווטאר בחלל הוא חלק מהאתגר וכך אתם מוצאים את עצמכם גם מסייעים אחד לשני להגיע ליעד או להבין איך לירות את הלייזר על הרובוטים (אופס, ספוילר) כדי לשחרר את תאי הדלק.

סוף המשחק מרגיש מעט פחות מהודק. כאמור, לא כל אחד מסיים את המשימה מה שגורם למעט אכזבה כי לא רואים את כל המסכים בכל השלבים במלואם ואז לא ניתן להחליף חוויות אך למרבה המזל, זו אולי הבעיה הגדולה היחידה במשימה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
סייבר קווסט.
שולטים בעזרת הידיים - בלי כפפות מיוחדות.

כמו מרבית חדרי הבריחה, המתחם עצמו ממוקם במרתף של בניין משרדים. נכנסים בדלת בסוף גרם מדרגות מפוקפק ומגיעים למסדרות מעוצב להפליא עם ספות ישיבה ושולחנות, עליהם הונחו קוביות הונגריות מסוגים שונים ובגדלים שונים, המזכירות לכם שהגעתם כדי לאמן את השכל.

החדר הזה חדשני מאוד אבל הוא חוטא למהות של חדרי הבריחה הקלאסיים. המטרה המקורית היא לקחת את משחקי המחשב שהיו מאוד פופולריים בשנות התשעים ולהפוך אותם לחדר ממשי עם רמזים. בחדר בריחה קלאסי אתם נמצאים פשוט בחדר מעוצב ופותרים חידות בעזרת שימוש בחפצים פיזיים. בהפוך על הפוך, החידוש פה הוא האפשרות לקחת את החדר הממשי הזה ולהפוך אותו לסביבה וירטואלית נטולת גבולות.

יתרון גדול מאוד של סייבר קווסט הוא הנגישות לבעלי מוגבלויות. בעוד שחדרי בריחה קלאסיים דורשים טווח תנועה פיזי גדול, החדר הזה מותאם גם למי שיושבים בכיסאות גלגלים. הגישה למתחם מתאפשרת באמצעות מעלית וגם השירותים הותאמו לבעלי מוגבלויות. המשחק עצמו הוא בישיבה כך שאין הבדל בין אף אחד מהשחקנים ברגע שיוצאים לדרך הווירטואלית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה אדיר, אבל לא כולם יוצאים משם בחתיכה אחת. מתוך שלושה אנשי צוות, אחד חטף בחילה קשה./מערכת וואלה!, צילום מסך

קשה לתאר את מרכיבי החוויה הרב-חושית הזו במילים אבל אין ספק שהטכנולוגיה כבר מאפשרת לנו ליהנות ממסע חוץ-גופי ברמה גבוהה. הגרפיקה עדיין לא מושלמת, ומה שנראה מרחוק כמו קיר חלק מתגלה כאוסף פיקסלים בגודל של בלוקים מקרוב. הסגנון הקובייתי מזכיר כל הזמן שמדובר בסביבה ממוחשבת אבל החוויה מאוד מהנה ובעיקר מפתיעה.

עם זאת, שימו לב! ההדמיה מאוד ריאליסטית והמוח מגיב בהתאם לסביבה החדשה שהוא נכנס אליה - החלל נטול כוח הכבידה. מתוך שלושה משתתפים, אחד חטף בחילה קשה וסחרחורת. למרבה המזל, מפעיל המשחק הקפיד לעקוב אחרי המשתתפים ומיהר לתת לו סוכריית מנטה שאמורה להקל מעט. בפועל, הסוכרייה מסייעת אבל הסחרחורת נמשכה גם שעתיים אחרי היציאה מהמתחם.

סייבר קווסט, בית הילל 7, תל אביב. פתוח כל יום בין 9:00 לחצות (רק אל תשכחו להזמין את החדר מראש ולא להופיע בכניסה). החברה לא ממליצה לילדים מתחת לגיל 13 להשתתף במשחק אבל הוא מתאים כמעט לכל גיל וממש לא רק לצעירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully