וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובו-ג'וק מקפץ - זה החומר ממנו עשויים סיוטים

אילן גלר

3.6.2016 / 5:52

הוא מצויד ברגליים המחקות את רגלי החרק ויש לו גם כנפיים בעלות עיצוב דומה, אותן הוא מפעיל בעת הצורך; בזכות תכונות אלו הרובוט מסוגל לדלג, בקפיצה אחת, לגובה של יותר ממטר וחצי

צילום מסך

כמה מהפיתוחים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר, שהוצגו בשנים האחרונות, שואבים השראה דווקא מהמקורות הכי פחות צפויים. דוגמה מצוינת לכך הוא הרובו-ג'וק (JumpRoACH), שפותח על ידי צוות חוקרים דרום קוריאני. הצוות ביקש להרכיב רובוט בעל כישורי אקרובטיקה יוצאי דופן, ומצא תכנון מעולה שאותו יוכל להעתיק בגופם של מקקים.

הרובו-ג'וק מצויד ברגליים רובוטיות, המהוות מעין חיקוי מכאני של רגלי החרק. יש לו גם כנפיים בעלות עיצוב דומה, אותן הוא מפעיל בעת הצורך ובזכות תכונות אלו הרובוט מסוגל לדלג, בקפיצה אחת, לגובה של יותר ממטר וחצי. בזכות טכנולוגיות מחשוב מתקדמות, מסוגל הרובו-ג'וק לאתר באופן אוטומטי משטחים שעליהם הוא יצליח לקפוץ, לנתר בדיוק לגובה הרצוי, ואם הוא נוחת על גבו - לפרוס את כנפיו ולהסתובב בחזרה.

בעוד שלרובוט המחקרי הזה אין כל שימוש מעשי בעולם האמיתי, הטכנולוגיות שפותחו בעבורו בהחלט עשויות למצוא את דרכן לרובוטים צבאיים זעירים, המסוגלים לחצות מרחקים עצומים ולדלג מעל מכשולים מבלי למשוך כל תשומת לב. במקרה שמישהו בכל זאת יבחין בהם, מרב הסיכויים שהוא יחשוב שאכן מדובר בחרק אמיתי, ולא בטוח שיטרח לנסות ולחסל אותו לפני שיעלם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

רובו ג'וק. צילום מסך
נראה כמו מקק, מתנהג כמו מקק - ומלחיץ הרבה יותר ממקק./צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • רובוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully