וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם צפון קוריאה פורצת לבנקים מסביב לעולם?

אילן גלר

3.6.2016 / 5:59

בחברת אבטחת המידע סימנטק מדווחים כי המתקפות שנערכו עד כה כללו פגיעה קשה בבנק המרכזי של בנגלדש, ממנו נגנבו כ-81 מיליון דולרים. גם בנקים פרטיים בווייטנאם ובאקוודור סבלו ממתקפות דומות. כלי הפריצה מפנים אצבע מאשימה לכיוון צפון קוריאה

מקלדת צפון קוריאה. ShutterStock
האצבע המאשימה מופנית שוב לדיקטטורה המזרח-אסייתית./ShutterStock

צפון קוריאה, הדיקטטורה האסייתית הידועה לשמצה, מצאה לפי הדיווחים דרך יוצאת דופן להתגבר על המשבר הפיננסי הקשה בו היא נמצאת. צוות האקרים המועסק על ידי השלטון - אותו צוות שבעבר הצליח לפרוץ לשרתי חברת סוני ולעכב את צאתו של סרט הקולנוע "ראיון סוף" לאקרנים - עוסק בחודשים האחרונים בפריצות לבנקים מסביב לעולם וכבר העביר עשרות מיליוני דולרים לידי המנהיג קים ג'ונג-און.

בחברת אבטחת המידע סימנטק מדווחים כי המתקפות שנערכו עד כה כללו פגיעה קשה בבנק המרכזי של בנגלדש, ממנו נגנבו כ-81 מיליון דולרים. גם בנקים פרטיים בווייטנאם ובאקוודור סבלו ממתקפות דומות, שלפי הערכת מומחי סימנטק בוצעו תוך שימוש בכלים זהים, המעידים על מקור משותף לכל הפריצות הללו. מאחר ומדובר בטכניקה דומה מאוד לזו שבה נעשה שימוש במקרה של סוני, סבורים בחברה כי צפון קוריאה היא האחראית לפריצות.

בסימנטק לא מכירים עוד מקרה בהיסטוריה שבו מדינה מנהלת שוד מאורגן של מערכות מקוונות, וממליצים לגופים פיננסיים בכל רחבי העולם להגביר את אמצעי האבטחה. מערכת התשלומים SWIFT, אליה הצליחו הקוריאנים לפרוץ במתקפות הקודמות, משרתת לא פחות מ-11,000 מוסדות בכל רחבי העולם - כך שבהחלט יש מקום לדאגה ואף התערבות של מדינות המערב במתרחש.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully