וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה עובדת על טרמינייטור - ורוצה שתדעו את זה

אילן גלר

5.6.2016 / 5:02

בזמן שגוגל פיתחה את הרובוטים דמויי האדם שלה בחברת הבת "בוסטון דינאמיקס" היא הקפידה להדגיש שהם לא נועדו להרוג אותנו בשנתנו או בהכרח להגיע לשדה הקרב. הרובוט הרוסי, איוון המחסל, מיועד מראש לשימושים צבאיים

צילום מסך

הצבא הרוסי הוא אומנם אחד הגדולים בעולם, אך לא נחשב למתקדם טכנולוגית ביחס לארה"ב או לסין, שהציגו בשנים האחרונות פריצות דרך מרשימות בתחום הרובוטיקה. כעת חושפת רוסיה פרויקט חדש, שאמור להחזיר אותה לקדמת הבמה: "איוון המחסל" הוא שמו של רובוט, המפותח לשימושים צבאיים, וגרסת הניסוי הנוכחית שלו כבר מסוגלת לפעול בתנאים קשים ואפילו לנהוג ברכב.

לאיוון גוף דמוי אדם, והוא נשלט מרחוק באמצעות מפעיל אנושי, הלובש חליפה מיוחדת ובה חיישנים העוקבים אחר תנועות ידיו ורגליו, כך שהרובוט יוכל לחקות אותם בדייקנות. איוון מסוגל לפעול באזורים בהם קיימת סכנה לרמה גבוהה של קרינה, שריפה או פיצוצים. בנוסף, יכול הרובוט לנהוג ברכב באופן אוטומטי, תוך שהוא מזהה מכשולים על הכביש ומתחמק מהם.

במהלך החודשים הקרובים צפוי איוון לעבור מבחן בגרות הכולל מסלול מכשולים, כניסה לרכב והתנעה שלו עצמאית ולבסוף כניסה לחדר והדלקת האור. לא ברור האם קיימת אפשרות ריאלית שהצבא הרוסי אכן יצטייד ביחידות רבות של איוון המחסל, או שהרובוט המאיים הזה יעביר את שארית חייו בהדלקה וכיבוי האור במעבדה?

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

איוון המחסל הרוסי. צילום מסך
יש נשק? איוון המחסל./צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • רובוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully