וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעתיד הקרוב נוכל כולנו לפתור קובייה הונגרית בפחות מ-20 מהלכים

אילן גלר

3.6.2016 / 6:16

משקפי מציאות רבודה נמצאים בתחילת דרכם אבל כבר היום יש תוכנה שמזהה את הצבעים במשחק הפופולרי ואומרת מה המהלך הבא שצריך לעשות כדי לנצח

צילום מסך

בעוד כמה שנים, כשמוצרי מציאות רבודה (Augmented Reality) יהפכו לפופולריים לפחות כמו סמארטפונים, נוכל ליהנות מעושר בלתי נתפס של תכנים ומידע שיוצג בפנינו בכל רגע. המכשירים האלו יאפשרו לנו למצוא בתוך שניות את הדרך הקצרה ביותר ממקום למקום, יזכירו לנו בדיוק מי עומד לפנינו ומה תפקידו, וגם יאפשרו לכל אחד לפתור קובייה הונגרית בפחות מ-20 מהלכים.

אם אתם רוצים לדעת בדיוק איך זה יראה, התוכנה הזו, פרויקט גמר של סטודנט בשם מרטין ספאנל, היא כנראה הדבר הקרוב ביותר לעתיד. התוכנה מסוגלת לנתח את צבעי הקובייה ההונגרית באמצעות צילום, לחשב מיד איזה מהלך יהיה המוצלח ביותר, ואז להציג אותו בפנינו בתצוגת משקפי ה-AR. זה אולי חישוב מסובך למדי עבור המוח הסביר, אך לא הוא מאתגר במיוחד עבור מחשב.

הפרויקט הניסיוני הזה מעלה לא מעט שאלות אודות עתיד הטכנולוגיה המסקרנת הזו. אולי בתחילת הדרך נצליח להרשים חברים בכישרון החדש שלנו, אך לאחר שכולם כבר יפתחו מודעות לנוכחותה של טכנולוגיית המציאות הרבודה, כיצד נוכל לדעת בעצם אם האדם שעומד מולנו אכן מפגין יכולות מחשבה מרשימות, או שהמשקפיים הדיגיטליים שלו הן אלה שעושים את כל העבודה?

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

קובייה הונגרית מציאות רבודה. צילום מסך
מה צריך לעשות עכשיו? המשקפיים יגידו לכם./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully