וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טק ניישן: מכונית מתקפלת, תזכורת לבדוק שהילד לא ברכב ועוד

3.6.2016 / 5:36

מי מגיע להשקיע בסטארט-אפים ישראלים, אילו פרסים גרפו אנשי ההיי-טק הישראלים השבוע בעולם ועוד. החידושים, הפיתוחים, הגיוסים וכל מה שמעניין בשבוע החולף בהיי-טק הישראלי

סטארט אפ. ShutterStock
מה חדש בהיי טק הישראלי?/ShutterStock

המסלול המואץ

אינטל ישראל הודיעה השבוע על הקמת מעבדת חדשנות לתחום הפינטק (FinTech) שתפעל במתחם של חברת The Floor בבורסה לניירות ערך בתל אביב. מדובר במעבדה הפועלת במסגרת תוכנית Ingenuity - מאיץ הסטרט-אפים של אינטל הממוקד בטכנולוגיות האינטרנט של הדברים (IoT). שיתוף הפעולה בין החברות נועד לאתר ולפתח טכנולוגיות Blockchain, יישומי IoT, זיהוי ביומטרי ותחומים נוספים. במעבדה יקבלו חברות ויזמים בתחום הפינטק סיוע, תמיכה וליווי מקצועי של מומחי אינטל, ויעבדו על פרויקטים משותפים במטרה לבחון שיתוף פעולה אסטרטגי עם החברה, וייתכן שאף השקעות עתידיות.

מאיץ דה פלור. רועי שפרניק, מערכת וואלה! NEWS
גישה לרשת העסקית העולמית של אינטל./מערכת וואלה! NEWS, רועי שפרניק

אדטק-ניישן

בשבוע הבא (8,9 ביוני) יתקיים כנס האדטק הישראלי הראשון אותו מובילה חברת אדטק ישראל (EdTech Israel ) , במסגרתו יפגשו אנשי אדטק מהקהילה העסקית בארץ ובעולם, אנשי אקדמיה ויזמי טכנולוגיות בחינוך. הכנס יעסוק בקידום ומיצוב מעמדה הבינלאומי של מדינת ישראל כאדטק-ניישן ובהתמודדות התעשייה המקומית עם אקו-סיסטם שאינו מאפשר צמיחה ושגשוג בינלאומי. לכנס צפויים להגיע מאות משתתפים ויקחו בו חלק כ-40 דוברים בינלאומיים, משלחת עסקית גדולה מסין, ועשרות חברות ישראליות מציגות. בין המשתתפים: יוסי ורדי, היזם, המשקיע והגורו של עולם האינטרנט הישראלי, מולי אדן, סגן נשיא אינטל העולמית לשעבר ונשיא אינטל ישראל לשעבר, ד"ר יאיר שינדל, מנכ"ל ישראל דיגיטלית, עמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה ועוד.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

יאללה, מתקפלים

בוגרי המחלקה להנדסת מכונות ומכטרוניקה באוניברסיטת אריאל מתמודדים עם בעיית החניה בעזרת רכב חשמלי מתקפל, המשלב את בטיחות הנסיעה ברכב עם נוחות החנייה של אופנוע. השלדה אמורה להיות הפיתרון האולטימטיבי לכמה מן הבעיות העיקריות של התחבורה העירונית. במסגרת פרויקט גמר, הסטודנטים מוטי שוורץ, פבל חמלניצקי ובנימין כרמי (המסיימים ארבע שנות לימוד) עזרו לחברת סיטי טרנספורמר בפיתוח מערכת בקרה לרכב חשמלי מתקפל, המסוגל להתנייד בכבישי העיר בצורה בטוחה, ולחנות בתווך האורבני בצורה מהירה ונוחה בעזרת מנגנון מתקפל ייחודי המאפשר למרכב להתקפל מרוחב קונבנציונאלי של רכב (1.6 מטרים), לרוחב של אופנוע (מטר אחד). בצורה זו, מציאת החנייה הופכת למשימה קלה ופשוטה בהרבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לנסוע באוטו, לחנות כמו קטנוע./מערכת וואלה!, צילום מסך

להציל חיים

ביום שני נחרדנו לגלות שגם הקיץ ניאלץ להתמודד עם התופעה של השארת ילדים ברכב נעול. השנה פנגו+ צרפה לאפליקציית תשלום החנייה הודעת פופ-אפ שתזכיר לנהגים ולנהגות לבדוק את הרכב לפני שיוצאים החוצה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניסוח מעודן שמפציר בנהגים לא לשכוח את הילדים ברכב./מערכת וואלה!, צילום מסך

מיליארד סינים לא טועים

בשבוע הבא (6,7 ביוני) יתקיים פורום ההשקעות בהייטק ישראל-סין, שיפגיש סטארט-אפים ישראלים עם משקיעים סיניים מסוג חדש. את הכנס יוזמת חברת VADI הישראלית, הנמצאת בבעלות סינית מלאה, ששמה לה למטרה לקרב בין תעשיית הסטארט-אפ הישראלית למשקיעים מחברות סיניות, המחפשים השקעות אסטרטגיות כדי להכניס חדשנות לתעשייה שלהן.

מיליארד סונים לא טועים 2

GemSense הישראלית מבית Hi Center זכתה במקום הראשון בתחרות "האינטרנט של הדברים" (IoT) בעיר שנזן, בירת הסטארט-אפים של סין. החברה המתמחה בתחום ה-IoT ובתחום המציאות המדומה (VR) בפרט, פיתחה מחשב זעיר ו-SDK שהופך כל מכשיר לחכם. הישראלים התמודדו מול יותר מ-200 חברות סיניות מקומיות וקטפו את המקום הראשון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התמודדו מול יותר מ-200 חברות סיניות מקומיות./מערכת וואלה!, צילום מסך

נציגות ישראלית במשחקי יורו 2016

השירות של Moovit הישראלית יכלל באפליקציית האוהדים הרשמית ויסייע לרבבות אוהדי הכדורגל להתנייד בין המשחקים השונים בעשר הערים המארחות את המשחקים בצרפת. האפליקציה החינמית משלבת נתונים רשמיים על התחבורה ציבורית עם מידע המסופק בזמן אמת על ידי קהילת עורכים מתנדבים גדולה המסייעים לחסוך למשתמשים זמן ותסכול הנגרמים בעת נסיעה בתחבורה ציבורית. Moovit זמינה להורדה בחינם לאנדרואיד ו-iOS. לאפליקציה למעלה מ-35 משתמשים ב-850 ערים ו-65 מדינות ברחבי העולם.

חבילה עוברת

אוהבים להזמין באינטרנט אבל אין לכם זמן או סבלנות לאסוף את החבילות? Mego הוא הסטארט-אפ שילך בשבילכם לדואר ויביא את החבילה בזמן ולמקום שאתם תקבעו. אורי לוין וקרן סם זל כבר השקיעו בחברה שמפעילה את השירות באמצעות אפליקציה. ב-Mego מבטיחים שהחבילה היא שתמצא אתכם ובאמצעות האפליקציה תוכלו לעקוב אחר מיקומה בזמן אמת. בימים אלה מרחיבה החברה את שירותיה לתל אביב, בפורמט הרצה, לאחר שהחלה לספק את השירות בהרצליה, כפר סבא, חולון וגבעתיים ורמת גן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הם יאספו בשבילכם את החבילה מהדואר./מערכת וואלה!, צילום מסך

ליווי צמוד

100 מנטורים מהמובילים בתחומם ילוו מקרוב את הסטארט-אפים של Lighthouse במטרה להגדיל את אחוזי ההצלחה של הסטארט-אפים בישראל. בין השמות הבולטים: שלמה נטף, ממנהלי NetApp לשעבר, ד"ר JP Huang, מייסד ויו"ר קבוצת ההשקעות הסינית JPI, ליאור כוכבי, CTO של חברת CYREN, פרופ' רון נבארו, מעצב תעשייתי מהמוכרים בעולם, איתן ברוקר, מנהל אינקובטור HP, עו"ד יונתן קלינגר ופרופ' מרים ריינר מהטכניון.

פרויקט עם תכלית

"תגלית" משיקה תכנית הכשרה טכנולוגית פרקטית ליזמים צעירים אמריקאים וישראלים ומזמינה אותם להקים סטארט-אפים בישראל. תכנית המנהיגות העסקית של תגלית, ,Birthright Israel Excel השיקה השבוע את תכנית Excel Ventures, במסגרתה יזמים צעירים - סטודנטים אמריקנים מהאוניברסיטאות המובילות בארה"ב - יחד עם צעירים ישראלים, בוגרי יחידות עילית טכנולוגיות, יקימו סטארט-אפים במהלך 10 שבועות אינטנסיביים. המשתתפים יבלו בלב זירת הסטארט-אפ הישראלית ויעברו את השלבים הראשונים והקריטיים ביצירת מיזמים חדשניים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
10 שבועות אינטנסיביים של הקמת סטארט-אפים./מערכת וואלה!, צילום מסך

טכנוארט

קרן ההשקעות האמריקנית סושיאל טרמינלס, מקימת חממת טכנוארט, השיקה תכנית מימון חדשה לסטארטאפים בתחום המדיה, האמנות והתרבות. במסגרת התוכנית יקבלו החברות משרדים, סיוע טכנולוגי, יעוץ משפטי, תוכנית לימודים, גישה למשקיעים ומנטורים מהשורה הראשונה. תנאי הקבלה לתוכנית כוללים רעיון וצוות מגובש, השקעה ראשונית של עד 500,000 דולרים ותוכנית עסקית.

שם המשחק

קבוצת זמינגו (Zemingo Group), מהמובילות בישראל בעיצוב, פיתוח ושיווק של אפליקציות מובייל, הודיעה השבוע על רכישת חברת פיתוח האפליקציות הישראלית סרגטה מובייל (Sergata Mobile) - מהלך שמטרתו לבסס את מעמדה של זמינגו כמובילה עולמית בתחום הצומח של פיתוח אפליקציות למוצרים חכמים Apps of Things) - AoT). היקף העסקה נותר סודי אך היא מוערכת במיליוני שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בוריס לבובסקי, מייסד סרגטה מובייל, והצוות של סרגטה./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully