וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק שינו את הפונט - מצליחים לזהות את ההבדל?

אילן גלר

9.6.2016 / 5:45

הפיד של חלק ממשתמשי הרשת החברתית מופיע עם הפונט ז'נבה, שיחליף כנראה בקרוב אצל כולם את הפונט הלבטיקה. קשה להבחין בהבדל אבל מתברר שזה אמור להיות קל יותר לקריאה

פייסבוק. ShutterStock
ההבדל זניח, אבל אמור להקל על הקריאה./ShutterStock

האם פיד הפייסבוק שלכם נראה לכם מעט שונה בימים האחרונים? מזל טוב! אתם חלק מקבוצת ניסוי של אתר, המוקדשת לבחינתו של הפונט ז'נבה (Geneva) כתחליף לפונט שבו נעשה שימוש באתר עד כה, Helvetica. השינוי כולל את כל הטקסט המופיע באתר, כמו שמות כותבי הפוסטים, הפוסטים עצמם, וגם הקישורים והכפתורים השונים. השינויים, אגב, ממש לא בולטים לעין וצריך באמת להתאמץ כדי להבחין בהם.

הפונט ז'נבה הוא לא בדיוק המצאה חדשה; מדובר בפונט שפותח על ידי אפל בתחילת שנות ה-80, בעבור המחשב הביתי הקלאסי שלה. הוא זוכה מאז ועד היום להערכה רבה בשל היותו פונט נוח במיוחד לקריאה, בעל עיצוב מסוגנן ועם זאת פרקטי, ועיצוב מובחן לאותיות רישיות המאפשר קריאה נוחה יחסית של מילים שהוקלדו כולן תוך שימוש ב-Caps Lock.

פייסבוק, כדרכה, תבחן כנראה את השינוי בדרכים מתמטיות, ובמידה ואכן תראה שיפור במדדי הקריאה והשימוש באתר, בעקבות החלפת הפונט, סביר להניח שתרחיב את הניסוי עד שכל המשתמשים יתבקשו להתרגל למראה החדש.

מצד שני, השינוי אינו באמת כה דרמטי לעומת הפונט הנוכחי. שינויים דומים, שנערכו בפונט ברירת המחדל של מערכות ההפעלה אנדרואיד ו-iOS בשנים האחרונות, לא עוררו תרעומת גדולה במיוחד מצד המשתמשים. מצליחים לזהות את ההבדל בתמונה?

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מימין: הפונט החדש, משמאל: הפונט הנוכחי./מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully