וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק שינתה הגדרות כדי לעקוב אחריכם - כך תבטלו את זה

אילן גלר

8.6.2016 / 6:48

עד כה, כנראה מתוך חשש לתלונות על פגיעה חמורה בפרטיות, הקפידה החברה כי אפשרות זו תהיה כבויה כברירת מחדל, ותופעל רק אם המשתמש מבקש זאת באופן מפורש

אילוסטרציה. ShutterStock
ניצלו את ההזדמנות כדי להפוך את הגדרות ברירת המחדל./ShutterStock

רוב המשתמשים ברשת החברתית הפופולרית מודעים לכך שהחברה עוקבת אחר פעולותיהם באתר, על מנת ללמוד את תחומי העניין שלהם ולהציע פרסומות רלוונטיות (ורווחיות יותר בעבורה). אולם גם אתרים חיצוניים המשתמשים בשירותים הקהילתיים של פייסבוק (מערכת התגובות, כפתור הלייק המוטמע בראש הכתבה ועוד) מהווים הזדמנות בעבור החברה לעקוב אחר כל פעילותכם ברשת.

עד כה, כנראה מתוך חשש לתלונות על פגיעה חמורה בפרטיות, הקפידה החברה כי אפשרות זו תהיה כבויה כברירת מחדל, ותופעל רק אם המשתמש מבקש זאת באופן מפורש. אולם כעת, לפי הדיווחים, החליטה פייסבוק להפעיל את האפשרות בעבור חלק ממשתמשיה, מבלי להודיע להם על כך. למרבה המזל, קל מאוד מאוד לבדוק האם המעקב המוגבר אכן הופעל, לבטל אותו ולמחוק את כל המידע שנאסף דרכו.

כדי לעשות זאת, לחצו על המשולש ההפוך בקצה סרגל הניווט באתר, ושם על "הגדרות" (Settings) ובחרו באפשרות "פרסומות" (Ads או Adverts) שבתפריט בצד שמאל. באפשרויות שייפתחו מימין כבו את כל הסעיפים במסך זה באמצעות לחיצה על "עריכה" (Edit) ומעבר לאפשרות No בכל אחת מהקטגוריות.

לאחר שתשמרו את השינויים, פייסבוק תחדל מלעקוב אחריכם כאשר אתם משתמשים באתרים חיצוניים. היא עדיין תציג לכם פרסומות, אך אלו לא יהיו מותאמות אישית לפי המידע אותו צברה החברה אודותיכם. כדי לבדוק מה פייסבוק חושבת שמעניין אתכם, לחצו על הסעיף האחרון Ads based on my preferences, ובסוף הטקסט שייפתח לחצו על Visit Ad Preferences. שם תראו רשימה ארוכה של ביטויים, המסודרים לפי קטגוריות, לפיהם פייסבוק מתאימה לכם פרסומות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה העמוד שאתם מחפשים./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully