וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה זה בוט בכלל? כל מה שצריך לדעת בקצרה

אילן גלר

6.6.2016 / 9:27

בוטים יכולים לאסוף מידע, לבצע מטלות פשוטות או מורכבות ואפילו להריץ אינטליגנציה מלאכותית שמתקשרת בשפה טבעית עם גולשים בשר ודם

עולם אינטרנט. ShutterStock
בוטים חכמים גולשים ברשת כמו כולנו, בוטים טפשים מבצעים משימות בסיסיות./ShutterStock

מאז חודש אפריל האחרון, אז הכריזה פייסבוק על שילוב של בוטים באפליקציית המסנג'ר הפופולרית שלה, נרשמת התעניינות רבה בתחום הזה. אבל מה הם בכלל בוטים? לא מדובר כלל בהמצאה חדשה. בוט הוא למעשה תוכנת מחשב, המבצעת מטלה מוגדרת באופן אוטומטי.

בוטים יכולים לאסוף מידע אוטומטית ממקורות חופשיים כמו רשתות חברתיות ופורומים ואז לקטלג אותו או לנתח אותו, בוטים יכולים להריץ אינטליגנציה מלאכותית ולשוחח עם גולשים כמו "טאי" של מיקרוסופט, שהושבתה בחודש מרץ, יממה לאחר שהופעלה, כי הפכה לנימפומנית ניאו-נאצית.

בוט יכול גם לפעול ברמה מקומית ולבצע מטלה פשוטה, כמו לכוון עבורכם שעון מעורר ביום עבודה, או מטלה מורכבת כמו להמליץ לכם איזה בגד ללבוש היום בהתאם למזג האוויר והאופנה הנוכחית. ההבדל המרכזי בין הבוטים המודרניים ובין אפליקציות הוא באופן שבו אנו מתפעלים אותם.

לבוטים המובילים את המהפכה הנוכחית בתחום יש ממשק המבוסס על שיחה טבעית. אנו אמורים לשאול אותם שאלות ולקבל מהם תשובות באופן הדומה לשיחה עם נציג שירות לקוחות. הבוט של CNN, לדוגמה, יעדכן אתכם בהתרחשויות האחרונות אם תשאלו אותו מהן כותרות היום. בארה"ב, בוטים יכולים לעדכן לקוחות במצב העדכני של חשבון הבנק שלהם, להזמין עבורם פרחים או לתאם ביקור במסעדה.

למרות שהבוטים, כאמור, לא נולדו ביום שבו פייסבוק הכריזה כי תשלב אותם באפליקציות שלה, עדיין מדובר בטכנולוגיה בשלב ראשוני למדי. קשה להאמין שבשיחה עם בוט תטעו לחשוב לרגע אחד כי מדובר באדם אמיתי.

סביר להניח כי בשנים הקרובות נראה בוטים חכמים יותר, שמצליחים לענות כמעט על כל שאלה (כדוגמת סירי - רק בגרסה הרבה יותר מוצלחת), וישרתו אותנו בבית (שירושת ברמקולים ומיקרופונים) בסמארטפון, וגם ברכב. אפשר אפילו להגיד שמצב הטיס האוטומטי במכונית טסלה הוא נהג-בוט פרטי.

זה השינוי שעברה טאי ביממה אחת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully