וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוגו: הרובוט הצבאי הישראלי שמצלם וגם יורה

אילן גלר

7.6.2016 / 7:53

DOGO מסוגל לפעול עד 5 שעות רצופות, תוך שהוא מעביר שידור-חי של 360 מעלות למפעיל, באמצעות שש מצלמות היקפיות. וגם יש לו אקדח

מערכת וואלה

למרות השקעה אינטנסיבית של צבאות העולם ברובוטים לוחמים, רוב הדגמים שנראו בשוק עד היום כבדים ומסובכים מכדי לשמש כוחות הנעים בזריזות בשדה קרב אורבני. DOGO, רובוט חדש המפותח על ידי החברה הישראלית General Robotics, מבטיח מהפכה בתחום בזכות עיצוב קומפקטי במיוחד. משקלו עומד על 12 קילוגרמים בלבד, כך שהחיילים יוכלו לשאת אותו עמם בקלות יחסית.

לאחר שהוא מונח על הקרקע, מסוגל DOGO לפעול במשך כשעתיים עד 5 שעות רצופות, תוך שהוא מצלם את סביבתו ומעביר שידור-חי של 360 מעלות למפעיל באמצעות שש מצלמות היקפיות. ברובוט מותקן גם אקדח, המאפשר ירי מדויק מרחוק, וניתן להלביש עליו גם כלי נשק נוספים, כמו תרסיס פלפל לשיתוק אויבים פוטנציאליים.

שני מפעילים יכולים לשתף פעולה זה עם זה, ולאתר אויבים המנסים להסתתר או לברוח. "לרובוט יש יתרונות מסוימים על לוחמים אנושיים", מסביר שחר גל, סגן נשיא הפיתוח העסקי בחברה. לדבריו, הרובוט פותח כך שיוכל לשמש באפקטיביות כוחות מיוחדים וצוותי חיל-רגלים. הוא אף מציין כי הרובוט קל המשקל יוכל לטפס על מדרגות ולנוע בתנאי שטח קשים במיוחד.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • רובוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully