וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרופילים של מארק צוקרברג נפרצו. מה הייתה הסיסמה שלו?

אילן גלר

7.6.2016 / 8:57

מייסד ומנכ"ל הרשת החברתית הפופולרית בעולם נפל קורבן לאחד מתרגילי ההאקינג הבסיסיים ביותר; שם המשתמש והסיסמה שלו הופצו במאגר המידע הפרוץ של לינקדאין, אותה סיסמה ששימשה אותו גם ברשתות חברתיות אחרות

סיפור בדקה

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל ענקית הרשת פייסבוק מופקד על פרטיהם האישיים של מאות מיליוני משתמשים בכל רחבי העולם. פייסבוק מבטיחה שהיא משקיעה רבות באבטחת המידע אך מה יחשבו הגולשים כשיגלו כי הרגליו האישיים של צוקרברג, בכל הנוגע לחשבונות ברשת, רחוקים מלהיות מושלמים - כולל אחת הטעויות הכי בסיסיות ונפוצות: שימוש באותה הסיסמה למספר רב של אתרים.

בסוף השבוע האחרון, חשבונות הטוויטר והפינטרסט של צוקרברג נפרצו והועלו אליהם תכנים על ידי קבוצת האקרים בשם OurMine. הפריצה לא הייתה מסובכת במיוחד: חברי הקבוצה פשוט הצליחו להשיג את הסיסמה ושם המשתמש של צוקרברג ממאגר המידע שנגנב בפריצה קודמת לרשת החברתית Linkedin.

מארק צוקרברג. AP
קורה. מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק./AP

ההאקרים ניסו את הפרטים של מנכ"ל פייסבוק וגילו שזה עובד גם עבור חשבונות ברשתות חברתיות אחרות. הסיסמה עצמה, למקרה שתהיתם, הייתה dadada, לא בדיוק שיא התחכום.

חשבון הפייסבוק של מארק צוקרברג מאובטח יותר ולכן לא נפרץ, לפחות לא הפעם. כמו כן, נציין כי צוקרברג לא היה פעיל במיוחד בטוויטר או בפינטרסט, ועדכן לאחרונה את הפרופיל שלו אי-שם בשנת 2012. מפייסבוק מיהרו לעדכן כי אף חשבון ברשת החברתית לא נפגע כתוצאה מפעולת ההאקרים, אך לא טרחו להסביר מדוע מנכ"ל החברה הפקיר את חשבונותיו באופן חובבני. לפחות אפשר לקוות כי המשתמשים ילמדו את הלקח ויקפידו על שימוש בסיסמאות שונות ומורכבות עבור חשבונותיהם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully