וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתל מוחי חדש עשוי לאפשר לנו לתקשר עם מכונות בעזרת המחשבה

אילן גלר

13.6.2016 / 4:28

בשלב זה מתמקד המחקר בטכנולוגיות שיאפשרו לשנות את חייהם של אנשים הסובלים משיתוק או אפילפסיה. השבב יאפשר שליטה מהירה ומדויקת באיברים מכאניים או שלד חיצוני

יד מכונה נוגעת ביד אנושית. ShutterStock
בקרוב נוכל לדבר עם מכונות בעזרת כוח המחשבה?/ShutterStock

האם בעתיד נוכל להפעיל מכשירים שונים - מהסמארטפון ועד האורות בבית - בכוח המחשבה בלבד? ייתכן שזו תהיה התוצאה הסופית של פרויקט מחקר באוניברסיטת מלבורן המתקדם במהירות לקראת שלב הניסוי בבני-אדם. בלב המחקר ניצב שתל מוחי, המיועד להשתלה בסמוך למוח. השתל מסוגל לקלוט באופן ישיר את גלי המוח המועברים אליו, ולתרגם אותם לפקודות ופעולות.

דוקטור טום אוקסלי, ראש הפרויקט, מסביר כי בשלב זה מתמקד המחקר בטכנולוגיות שיאפשרו לשנות את חייהם של אנשים הסובלים משיתוק או אפילפסיה. השבב יאפשר שליטה מהירה ומדויקת באיברים מכאניים או שלד חיצוני שיוכל להחזיר משותקים לתפקוד מלא. בעבור חולי אפילפסיה, יוכל השתל לזהות באופן מהיר התקפים ולשדר אותות שינגדו אותם בזמן אמת.

הצוות כבר הצליח להגיע לתוצאות מרשימות בניסויים בבעלי חיים, ומקווה לעבור להשתלות בגופם של מתנדבים כבר בשנה הבאה. כאמור, לא מופרך לחלוטין להעריך כי במידה והטכנולוגיה הזו אכן תוכיח את עצמה, נראה אותה משתלבת בעתיד גם כממשק לשליטה במכשירים דיגיטליים. לא ירחק היום שבו כל אחד מאיתנו ישמח לשתל מוחי שיקל על החיים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אמור לאפשר שליטה מהירה ומדויקת באיברים מכאניים./מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully