וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 פיסות מידע שכדאי למחוק מפייסבוק

אילן גלר

15.6.2016 / 7:24

כתובת המגורים שלכם, מקום העבודה שלכם, תאריך יום ההולדת שלכם ועוד שני פרטי מידע אישיים שלא באמת תורמים הרבה לחווית המשתמש אבל מסייעים לפייסבוק ולגולשים אחרים לרגל אחריכם

פייסבוק. ShutterStock
כל אחד מהסעיפים האלה משמש אתכם, אבל הם משמשים את פייסבוק יותר./ShutterStock

פייסבוק, בדומה לרוב ענקיות הרשת, היא חברה שרווחיה נשענים על מכירת פרסומות המותאמות במדויק לתחומי העניין של המשתמשים - אותם היא לומדת מפרטים שכולנו מספקים לה ביוזמתנו. אבל זה לא כל הסיפור - גם גולשים אחרים נחשפים לפרטים אישיים רבים שעצם כתיבתם לא תמיד תורמת כלל לחוויית הגלישה, וגם אם כן נסו רגע לדמיין כמה מידע אישי אתם חושפים בפרופיל, שלא הייתם מספרים מיד במפגש ראשון עם חבר חדש, מעסיק פוטנציאלי או אנשים זרים ברחוב.

אם החדירה הזו לפרטיות מטרידה אתכם, הנה חמש פיסות מידע אותן מומלץ למחוק מהפרופיל:

כתובת המגורים שלכם

הכתובת הפרטית שלכם מאפשרת לפייסבוק למכור פרסומות לוקאליות לבתי עסק בסביבתכם. אם תסירו את הכתובת המדויקת, ותשאירו רק את עיר המגורים תוכלו ליהנות מהמלצות מקומיות מבלי לספק מידע אישי כל כך. הסרת הכתובת מאזור האודות בפרופיל שלכם גם תסייע להגן על הפרטיות שלכם מפני משתמשי פייסבוק אחרים.

מקום העבודה שלכם

גם כתובת מקום העבודה מספקת לפייסבוק מידע רב ערך מבחינתה, מבלי להעניק לכם תועלת רבה במיוחד. הסרת שם החברה בה אתם עובדים תחסוך מכם פניות על רקע מקצועי ברשת החברתית של צוקרברג, ותשאיר אותם למקום המיועד להם - Linkedin.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פייסבוק. ShutterStock
אתם לא יודעים מי מציץ לכם בפרופיל ומה הוא מסוגל להבין מהמידע שאתם חושפים./ShutterStock

מספר הטלפון שלכם

אם תוסיפו לפרטי המשתמש שלכם בפייסבוק את מספר הטלפון האישי שלכם, זה יאפשר לכל מי שמתקשר אליכם להגיע בקלות לפרופיל האישי שלכם ברשת. המספר אומנם יאפשר לכם לשחזר את הסיסמה שלכם, אם תשכחו אותה, אך את זה אפשר לעשות גם באמצעות כתובת המייל. בגדול, לא כדאי להפיץ את מספר הטלפון האישי שלכם וגם לא מומלץ לקשר אותו לפרופיל שלכם בפייסבוק.

תאריך יום ההולדת

תאריך יום ההולדת שלכם הוא פריט מידע חשוב, מאחר ושירותים טלפוניים רבים משתמשים בו בכדי לוודא את זהותכם, במקרה של איבוד סיסמה. על כן, מוטב להסיר אותו ולא לאפשר לפורצים פוטנציאליים להשיג אותו בקלות. הסרת התאריך גם תפטור אתכם מהטקס הקבוע והמיותר של קיר המוצף בברכות קיטשיות לרגל יום הולדתכם, מאנשים שלא דיברו איתכם מעולם.

תחומי העניין שלכם

אם תענו לשאלות של פייסבוק בנוגע ללהקות שאתם אוהבים או מטרות פוליטיות שאתם תומכים בהן, זה לא יועיל בדבר לחווית השימוש שלכם, ורק יאפשר לחברה לתפור פרסומות עוד יותר מדויקות עבורכם.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully