וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרת הסמארטפונים הכי מהירים כיום בעולם

8.6.2016 / 6:33

דירוג AnTuTu האחרון מראה יתרון משמעותי ליצרניות ששילבו במכשיריהן זיכרון RAM של 6 גיגה, ומפרגן למכשירים של היצרניות הקטנות. ואיפה ממוקמים מכשירי הדגל של היצרניות הגדולות כמו סמסונג ו-LG?

צילום מסך

(בסרטון: Vivo Xplay 5 Elite - המקום הראשון)

מדי חודש משיקות יצרניות הסלולר בעולם דגמים חדשים של סמארטפונים המציעים מפרטים ברובם מפרטים די דומים. אמנם הטכנולוגיה לוקחת אותנו כל הזמן קדימה ומגבירה את ביצועי המכשירים הניידים שלנו, אבל קשה לרוב לקבוע איזה סמארטפון מהיר יותר, או בעל ביצועים טובים יותר.

לשם כך נעזרים המומחים בכמה מבחני ביצועים שהפכו לסטנדרט, אחד מהם הוא מבחן AnTuTu - מבחן לביצועי הסמארטפון המורכב מבחינה מעמיקה של כל רכיבי החומרה, לרבות מהירות ממשק המשתמש, מהירות ונפח זיכרון ה-RAM וביצועי יחידת העיבוד המרכזית והמעבד הגרפי. המבחן מביא את הרכיבים הללו לקצה גבול היכולת שלהם, ולאחר מכן אורז את התוצאות לדירוג מספרי. חשוב לציין כי אם מכשיר אחד קיבל דירוג 1,000 זה לא אומר שמכשיר עם דירוג 2,000 מהיר ממנו פי שניים. כמו כן, המבחנים הללו לא בודקים חווית שימוש או אלמנטים משמעותיים נוספים כמו אורך חיי סוללה אלא רק את כוח העיבוד.

לאחר שכל מכשירי הדגל של 2016 הושקו (למעט אייפון 7 הצפוי להיחשף בספטמבר), ב-AnTuTu החליטו להרכיב את רשימת 10 הסמארטפונים המהירים ביותר כיום המורכבת מסיכום של כאלף בדיקות שנערכו על כל סמארטפון. שלושת המכשירים הראשונים ברשימה, מגיעים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 6.0 ומצוידים בערכת השבבים Snapdragon 820 של קוולקום עם 6 גיגה זיכרון RAM - נתון ההופך לסטנדרט חדש שכנראה נתרגל אליו רק בסבב הבא של השקות.

בולטת היעדרותם מראש הרשימה של מכשירי דגל נוספים החמושים בסנאפדרגון 820 כמו HTC 10 או LG G5; אלה מצוידים רק ב-4 גיגה של זיכרון RAM ונראה שזה עושה את כל ההבדל.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Xplay5 Elite של Vivo. נראה כמו אייפון, אבל הרבה יותר מהיר./מערכת וואלה!, צילום מסך

במקום הראשון נמצא ה-Vivo Xplay 5 Elite עם 138,706 נקודות, ואל תרגישו נבוכים אם השם הזה לא אומר לכם כלום. מדובר בחברה אסייתית שיצרה המכשיר העוצמתי ביותר נכון כיום, שלא משווק בארץ רשמית. במראהו מזכיר המכשיר את הגלקסיS7 Edge והוא מגיע עם מסך 5.43 אינץ' ברזולוציית 2K. בגבו קורא טביעות אצבע, מצלמה אחורית של 16 מגה פיקסל ומקדימה מצלמת סלפי של 8 מגה פיקסל. כאמור, הוא מצויד בערכת השבבים סנאפדרגון 820 ו-6 גיגה של זיכרון RAM.

במקום השני, עם 138,026 נקודות, נמצא ה-Max2 של עוד חברה פחות מוכרת בשם Leco. ל-Max 2 מסך 5.7 אינץ' ברזולוציית 2K, מצלמה אחורית של 21 מגה פיקסל עם מייצב תמונה אופטי ומצלמה קדמית 8 מגה פיקסל. גם כאן, ניתן למצוא שימוש בסנאפדרגון 820 וזיכרון עבודה של 6 גיגה RAM.

במקום השלישי נמצא Lenovo Zuk 2 Pro עם 136,853 נקודות. הדגם הראשון מוכר בישראל ונמכר ברשת חנויות באג. מלבד ערכת השבבים סנאפדרגון 820 ו-6 גיגה של זיכרון RAM, לזוק 2 פרו מסך בגודל 5.2 אינץ' ברזולוציית Full HD, מצלמה אחורית של 13 מגה פיקסל ומצלמה קדמית של 8 מגה פיקסל.

במקום הרביעי - Xiaomi Mi 5

היצרנית הסינית Xiaomi מתברגת למקום הרביעי עם Xiaomi Mi 5 עם 136,773 נקודות, תוך שמירה על מחיר נמוך. לצד ה-Xiaomi 4 והסדרות השונות הנמכרות בישראל, גם ה-5 צפוי להגיע אלינו. המכשיר כולל מסך בגודל 5.15 אינץ'עם ציפוי גורילה גלאס 4 ברזולוציית 2K. למכשיר מצלמה אחורית של 16 מגה פיקסל, מצלמה קדמית של 4 מגה פיקסל, 3 גיגה זיכרון RAM ו-4 גיגה בגרסת ה-Pro. גם המכשיר הזה מצויד בערכת השבבים סנאפדרגון 820.

במקום החמישי נמצא מכשיר שכולנו מכירים, הגלקסי S7 אדג'. מאחר והמכשיר מגיע בשתי גרסאות, כשהראשונה כוללת את ערכת השבבים סנאפדרגון 820 והשנייה (הנחשבת לחלשה יותר) מגיעה עם ערכת השבבים של סמסונג, ניתן לשער כי המבחן מתייחס לגרסת הסנפאדרגון. המכשיר זכה ל-134,599 נקודות. לגלקסי החדש 4 גיגה של זיכרון RAM, מסך 5.5 אינץ' Super Amoled ברזולוציית 2K, קורא טביעות אצבע בכפתור הבית, מצלמה אחורית של 12 מגה פיקסל ומצלמה קדמית 5 מגה פיקסל.

מיד אחריו, במקום השישי, אייפון 6S עם ניקוד של 133,781. לאייפון מסך בגודל 4.7 אינץ', מעבד כפול-ליבה במהירות 1.84 גיגה-הרץ, מעבד גרפי עם שש ליבות, מצלמה אחורית של 12 מגה פיקסל ומצלמה קדמית של 8 מגה פיקסל. על הנייר, לא מדובר באחד המכשירים החזקים, ואף היחיד ברשימה עם מעבד כפול ליבה ו-2 גיגה של זיכרון RAM אבל הודות לסינרגיה המעולה בין התוכנה לחומרה של אפל, מדובר באחד הסמארטפונים היעילים והמהירים בשוק.

במקום השישי - iPhone SE

לא מפתיע, אם כן, שמאחוריו נמצא iPhone SE עם ניקוד של 131,401. ה-SE הוכרז במרץ האחרון וכולל את המפרט המדויק של אייפון 6S למעט המארז שנלקח מאייפון 5 עם מסך בגודל 4.0 אינץ' בלבד. כמו כן, ב-SE אין את טכנולוגיית ה-Force Touch ומחירו נמוך יותר מאייפון 6 בהתאם.

במקום השביעי הסמארטפון המודולרי של LG, ה-G5, שקיבל 128,232 נקודות. הגימיק המרכזי במכשיר הזה הוא היכולת לחבר שלל אביזרים המשפרים את ביצועיו בתחומים שונים אך גם בלי המודולים מדובר במכשיר עם מפרט מרשים. גם ל-G5 שבב סנאפדרגון 820 עם 4 גיגה זיכרון RAM, יש לו מסך בגודל 5.3 אינץ' ברזולוציית 2K, מערך צילום משולש עם מצלמה אחורית של 16 מגה פיקסל לצד מצלמה עם עדשה רחבה של 8 מגה פיקסל ומצלמה קדמית של 8 מגה פיקסל.

את שני המקומות האחרונים תופסים Pro 6 של מייזו (96,756 נקודות) ו-Honor V8 של וואווי (94,164 נקודות). מדובר במכשירים הכוללים ערכות שבבים עצמאיות שפותחו על ידי החברות, ואף על פי שהם נמצאים אחרונים ברשימה, מדובר בהישג מרשים ליצרניות הסיניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully