וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היי, סירי - מה אפל צפויה לחשוף הערב?

13.6.2016 / 8:57

מדי שנה, בחודש יוני, עורכת ענקית המחשוב מקליפורניה את כנס המפתחים שלה. גם השנה לא תחשוף החברה באירוע מוצרים חדשים אבל היא צפויה להציג את כל העדכונים המשמעותיים למערכות ההפעלה השונות שלה וגם את מוקדי העניין שלה לשנה הקרובה. הצטרפו אלינו ב-20:00 לעדכון לייב

השקת אפל. GettyImages
לא ייחשפו מוצרים חדשים אלא בעיקר עדכונים במערכות ההפעלה של החברה. טיק קוק, מנכ"ל אפל./GettyImages

ענקית המחשוב אפל מקיימת את כנס המפתחים שלה מדי שנה בחודש יוני, וגם הערב בשעה 20:00 (שעון ישראל) תערוך החברה את האירוע. אפל לא נוהגת לחשוף מוצרים חדשים באירוע הזה אך היא תציג את העדכונים למערכת ההפעלה לניידים, iOS, שיופצו בעוד כמה חודשים, לצד הצגת התחומים בהם החברה תתמקד בשנה הקרובה. השנה הייתה קשה מאוד עבור אפל שספגה ירידות משמעותיות במכירות ובהכנסות. רגע לפני שכנס המפתחים מתחיל, עשינו לכם סדר בבלגן ואספנו את כל מה שאפל צפויה להכריז עליו. הצטרפו אלינו הערב ללייב בלוג ושידור חי של האירוע.

iOS 10

ביום שישי האחרון עידכנה אפל את אפליקציית WWDC הרשמית של הכנס והחליפה את עיצוב האפליקציה לכהה יותר, לפי ההערכות כסוג של קריצה לגבי עיצוב מערכת ההפעלה הבאה, iOS 10. ייתכן כי אפל תוסיף את האפשרות למראה כהה יותר, בדומה ל-Night Shift המציג צבעים חמים יותר שעל פי אפל, מעייפים פחות את העיניים בחשיכה. לצד שמועות על עיצוב מערכת ההפעלה, נראה שהעדכון המשמעותי ביותר יגיע מכיוונה של סירי - העוזרת הדיגיטלית שעשתה עליה וכעת עובדת גם בעברית.

לפי הדיווחים, סירי תהיה פתוחה עבור מפתחים ובכך, יוכלו לשלב אותה כחלק אינטגרלי בתוך האפליקציות השונות. כמו כן, היכולות של סירי ישודרגו משמעותית, הודות לחברת VocalIQ שאפל רכשה. ב- VocalIQ פיתחו טכנולוגיה שמאפשרת לקשר בין השיחות הקודמות שביצעתם באמצעות העוזרת הדגיטלית, כך שאם דיברתם עם סירי על נושא מסויים, היא תדע לזכור את נושא השיחה ומה שעלה בה, ולהשתמש בזה לשיחה הבאה, במידת הצורך. בשנה החולפת, אפל רכשה מגוון חברות המתמקדות בבינה מלאכותית במקביל לחידושים המשמעותיים שהציגו פייסבוק וגוגל בתחום. כפי שזה נראה, באפל יצטרכו לעבוד קשה כדי לצמצם את הפער ולהמשיך להוביל.

שמועות נוספות גורסות כי מערכת ההפעלה לא צפויה להשתנות בצורה ניכרת ותמשיך לשמור על הקו העיצובי הכללי; השינויים הקוסמטיים הצפויים יהיו ככל הנראה קטנים. האפליקציה שתעבור את השינוי הגדול ביותר היא אפליקציית המוזיקה, שצפויה להוסיף חווית משתמש אינטואטיבית יותר ובעיקר עבור משתמשי ה-Apple Music . המטרה של אפל היא, לפי הדיווח, לשים את הפוקוס על תכנים חדשים ולהמליץ למשתמשים על מוזיקה חדשה, בהתאם לטעם שלו המשתקף מהשירים שהוא הוריד כבר.

במידה והשמועות נכונות, אייפון 7 פלוס יעשה שימוש בעדשת מצלמה כפולה. באפל נערכים לכך וישדרגו את תוכנת התמונות במערכת ההפעלה 10. התוכנה צפויה להתהדר ביכולות שהיו בתוכנת ה-iPhoto המוכרת ממחשבי מק. התוכנה לא הייתה מהמתקדמות ביותר, אך היא הביאה את אותן יכולות מתקדמות למשתמש הממוצע. באמצעות התוכנה, ניתן היה לערוך חלקים מסוימים בתמונה, לתקן את התמונה בעזרת מברשות ועוד. אותה תוכנה הוחלפה בתוכנת ה-Photos להשמועות גורסות שהעדכון החדש יאפשר למשתמשי אייפון יכולות עריכה מתקדמות כמו ציור על גבי התמונה והדגשת חלקים ספציפיים. לא משהו מלהיב במיוחד, שכן יש לא מעט אפליקציות חינמיות שעושות את זה היום.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

אייפון. ShutterStock
עדכונים לגבי אייפון 7? אל תצפו בנשימה עצורה./ShutterStock

OS X

העדכון האחרון (10.11) למערכת ההפעלה של מחשבי אפל לא היה משמעותי והתמקד בעיקר בשיפור ביצועים. העדכון החדש (10.12), שאפל צפויה לחשוף, צפוי להיות משמעותי יותר מקודמו בעיקר מפני שבחברה צפויים להכריז על הצטרפותה של העוזרת הדיגיטלית האישית, סירי, גם למשפחת המחשבים האישיים. המשתמש יהיה מסוגל להפעיל את סירי באמצעות אייקון במחשב וגם להגדיר כפתור יעודי להפעלתה. בדומה לאייפון, גם במחשבים של אפל ניתן יהיה להגדיר את הפעלת הסירי באמצעות המשפט Siri Hey. היכולות של העוזרת הדיגיטלית במק צפויות להיות זהות ליכולות ב-iOS, כך שכל עדכון ושדרוג שתזכה לו סירי, ישפיע גם על משתמשי המק. אבל כבר בשלב הראשון יוכלו המשתמשים להיעזר בה לביצוע חיפושים, לפתוח אפליקציות, לענות על שאלות פשוטות, לנגן מוזיקה מאייטונס ועוד.

בין מערכות ההפעלה OS X ו-iOS תהיה סינרגיה שכוללת אפשרות לכתיבת מייל באייפון ולאחר מכן להמשיך מאותה נקודה גם במחשב המק, לגלוש בספארי מאותה נקודה, לקבל שיחות במחשב ועוד. באפל מתכוונים להרחיב את הסינרגיה ולוותר על שימוש בסיסמה לפתיחת המחשב, שכן תהליך אימות המשתמש יבוצע באמצעות חיישן ה-ID Touch באייפון. אפשרות פתיחת המחשב באמצעות האייפון, מתחברת לשמועה ששירות התשלומים של אפל יאפשר בקרוב למשתמשים לבצע רכישות מאובטחות באמצעות הדפדפן במחשב ולאשר את הרכישה בצורה מאובטחת עם טביעת האצבע, באמצעות האייפון שמקושר למחשב.

כמו כן, תוכנות פופולריות צפויות לזכות לשיפורים נרחבים, צפויה להגיע גרסה חדשה לאייטונס, שתכלול עיצוב חדש לשירות Apple Music ועוד. בנוסף יש שמועות על כך שאפל תחליף את השם OS X ל-MacOS.

WatchOS 3 ו-tvOS 2

אפל צפויה להציג גרסאות חדשות עבור מערכות ההפעלה שלה לאפל TV וגם לשעון החכם. בדומה לשידרוגים במערכות ההפעלה למחשבים וניידים, גם כאן השיפורים המרכזיים יתמקדו בעוזרת הדיגטלית, סירי, ושינויים בעיצוב שישלימו את מעטפת ה-10 iOS. בשונה ממערכות ההפעלה לניידים ומחשבים, לא ברור בדיוק מה מתכננת אפל לשעון ולסטרימר שלה. עם זאת, באפל החלו לדרוש, ב-1 ביוני, כי כל האפליקציות שיפותחו עבור השעון יהיו עצמאיות ויעבדו ישירות מהשעון, מה שאולי מרמז על תוכניות גדולות יותר של אפל עבור השעון והפיכתו למוצר עצמאי שלא נזקק לאייפון כדי לתפקד בצורה מלאה.

כנס המפתחים יפתח בשעה 20:00 (שעון ישראל) ואנחנו נעדכן לייב מהכנס.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully