וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל חוזרת למשחק - תספק רכיבים לאייפון הבא

אילן גלר

14.6.2016 / 8:54

אחרי הכרזה על פיטורי ענק, בשל צניחה במכירות המחשבים האישיים, ענקית השבבים חייבת למצוא אפיק הכנסה משתלם אבל גם לרענן את המוניטין שלה כמובילה בתעשייה. לשם כך היא מתקנת טעות היסטורית וחוברת לאפל

פירוק אייפון 6. צילום מסך
אייפון 6 מפורק. בקרוב תצטרף חברה חדשה למסיבה./צילום מסך

יצרנית המעבדים אינטל כשלה בשנים האחרונות ברוב ניסיונותיה לייצר נוכחות של ממש בשוק המובייל הלוהט, בשל טעות היסטורית שמנהליה כנראה עד היום מתחרטים עליה. אינטל סירבה לייצר את השבב באייפון המקורי וכך פתחה את הדלת ליצרניות כמו קוולקום שהפכו לדומיננטיות על חשבונה.

כשברקע הדיווחים על פיטורי ענק, ייתכן כי השנה סוף-סוף תרשום לזכותה החברה ניצחון ברור: לפי הדיווחים, אפל עומדת לזנוח חלקית את קוואלקום ולעבור בחלק מרכיביה למוצריה של אינטל בדגם האייפון הבא, שיושק בחודש ספטמבר הקרוב. לפי הדיווחים, אפל תרכוש מאינטל רכיב מודם המשמש לחיבור המכשיר לרשתות הסלולריות ולאינטרנט הנייד.

חשוב להדגיש כי מדובר בשלב זה אך ורק במודם ולא במעבד הראשי של המכשיר, אותו מייצרת אפל בשנים האחרונות בכוחות עצמה. עדיין, בהתחשב בכמות המכשירים העצומה שאפל מייצרת ומוכרת מדי רבעון, מדובר במקור רווחים מרשים עבור אינטל.

לפי הערכות האנליסטים, החברה תרשום לעצמה הכנסות של כ-3.5 מיליארד דולרים מדי שנה הודות לעסקה עם אפל, מתוך הנחה שאליה יגיעו כ-15 דולרים מכל מכשיר אייפון שיימכר.

באינטל, כפי שתוכלו לתאר לעצמכם, ראו בעסקה זו כמהלך קריטי, ויותר מאלף מהנדסים הועסקו על ידי החברה לצורך פיתוח הרכיב שאותו אפל דרשה. באשר לקוואלקום, שם מתעקשים כי ב-2016 תוסיף החברה להציג צמיחה נאה ברווחים, למרות האובדן החלקי של אחת הלקוחות החשובות ביותר שלה בשנים האחרונות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully