וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את המסך הזה אפשר לראות רק עם משקפיים מיוחדים - והוא זול בטירוף

אילן גלר

17.6.2016 / 8:49

לא ברור עד כמה הפיתוח הזה איכותי (או אמיתי) אבל טכנאי טורקי מוכשר טוען שהוא הצליח לפתח הגנה לכל מסך דיגיטלי בעלות של כעשרה דולרים. לדבריו הוא מחכה לקבל אישור על הפטנט לפני שהוא פונה לייצור מסחרי

סיפור בדקה

סילל גויגר, טכנאי במעבדה לתיקון מכשירים אלקטרוניים המתגורר בעיר ביסמיל שבטורקיה, הבחין יום אחד במהלך נסיעתו ברכבת כי אנשים היושבים לצדו בוהים במסך הסמארטפון שלו בשעה שהוא קורא את הודעות הדואר האלקטרוני. סילל הבין כי מדובר בחדירה חמורה לפרטיותו, והחל לעבוד על פתרון טכנולוגי אותו הוא גאה להציג כעת: מסך שניתן לקרוא רק באמצעות משקפיים מיוחדים.

הטכנאי המוכשר לא ממהר לחשוף את הפרטים הטכניים המדויקים שמאחורי המצאתו, מלבד שמדובר במעבד המותקן תחת מסך הסמארטפון, ומעבד נוסף המותקן במשקפיים ולמעשה יוצר חיבור ביניהם שמאפשר קריאה. בלי המשקפיים תצוגת הסמארטפון נראית לבנה לחלוטין. לטענת גוגר, אותה הטכנולוגיה יכולה לשמש לכל סוג של מסך דיגיטלי, כולל מכשירי טאבלט, לפטופים ואפילו מסכי טלוויזיה ביתיים.

החלק המרשים ביותר, כנראה, הוא שסילל משוכנע כי עלות המשקפיים שלו לצרכן לא גבוהה מעשרה דולרים, כולל כל הרכיבים הנדרשים לחיבור אלחוטי בין המשקפיים ומסך המכשיר עליו אתם מבקשים להגן. האם זה באמת עובד? בימים אלו מנסה הממציא לרשום את הפיתוח שלו כפטנט בטורקיה, ובכוונתו להתחיל במכירה מיד לאחר שיוכל להיות בטוח כי מתחריו לא יעתיקו את הרעיון ברגע שיגיע למדפי החנויות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

מסך סמארטפון חשאי. מערכת וואלה!
יכול להיות שזה כל כך פשוט?/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully