וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטוב, הרע והמכוער: כל החידושים השווים (והפחות שווים) ב-iOS 10

16.6.2016 / 8:51

לא מעט חידושים הציגה אפל באירוע הפתיחה של כנס המפתחים שלה - מסירי משודרגת וחכמה יותר ועד זיהוי פנים באפליקציית התמונות שמוכר כבר למשתמשי אנדרואיד. עשינו סדר בין הפיצ'רים השווים למיותרים

אתר רשמי

(בסרטון: אירוע הפתיחה המלא)

כנס המפתחים הבינלאומי השנתי של אפל, WWDC 2016, נפתח שלשום באירוע המרכזי שנערך בסן פרנסיסקו. לאורך האירוע בכירי החברה הציגו את החידושים במערכות ההפעלה ואת התחומים בהם אפל תתמקד בשנה הקרובה.

אנשי החברה הציגו את השדרוגים לארבע הפלופורמות שלה: האייפון והאייפד, השעון החכם, המחשב האישי והטלוויזיה, וגם הביאו את בשורת הסינרגיה בין הפלטפורמות. אבל ההכרזות המעניינות ביותר, או לפחות אלו שציפו להן הכי הרבה, היו לגבי הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה לניידים, iOS 10.

עדכון הגרסה יהיה זמין החל מהסתיו, ככל הנראה עם השקת אייפון 7 בספטמבר, בעוד שגרסת המפתחים זמינה כבר עכשיו; גרסת הניסיון הציבורית תהיה זמינה ביולי למשתמשים שלא יכולים כבר להתאפק. עם זאת, לא כל המכשירים יהנו מהעדכון. רק אייפון 5 ואילך יזכו לשדרוג, אייפד דור רביעי ומעלה, ואייפוד טאצ' דור שישי. משתמשי אייפון 4S, הדור הראשון של האייפד, האייפד 2, הדור שלישי של האייפד והדור החמישי של האייפוד טאצ' יאלצו להישאר עם הגרסה הנוכחית שלהם.

לראשונה מאז השקתו, אפל רשמה ירידה במכירות האייפון ורבים ממשתמשיה מתלוננים על חוסר-חדשנות מצדה כבר לא מעט זמן. לפי הדיווחים, אייפון 7 שיושק בספטמבר לא יחדש הרבה ורק בשנה הבאה נראה שינוי משמעותי בעיצוב או בממשק. עם רף ציפיות גבוה מאוד ושמועות על המשך תקופת היובש היצירתית, טים קוק, מנכ"ל אפל, עלה לבמה עם משימה לא פשוטה: להשביע את רצון המשתמשים.

במשך שעתיים וחצי (יום ב', 20:00-22:30 שעון ישראל) חשפה אפל לא מעט פיצ'רים ואפליקציות אבל קשה להגיד שנרשמה התלהבות גדולה מדי אחרי שהאבק שקע. חלק מהחידושים שהוצגו נראים לא רעים בכלל, אחרים נראים כמו פרויקטים צדדיים שהצליחו להשתחל איכשהו לאחד האירועים הטכנולוגיים החשובים של השנה. ולחלק יש פוטנציאל אבל הם פשוט נטולי ברק לחלוטין.

אירוע ההשקה של חברת אפל, ספטמבר 2015. רויטרס
להתראות, ניפגש בספטמבר וגם אז כנראה לא יהיה מרגש במיוחד. טים קוק, מנכ"ל אפל./רויטרס

הטוב

פי אלף יותר סירי
יותר משני מיליארד בקשות או שאלות מתקבלות מדי שבוע באמצעות סירי, העוזרת הדיגיטלית האישית של אפל, וכעת היא הולכת לעשות הרבה יותר ולהיות הרבה יותר חכמה בזכות שני שדרוגים: הראשון - אפל פתחה את סירי למפתחי צד שלישי, כך שיוכלו לשלב את העוזרת הדיגיטלית גם באפליקציות שלהם. השני - אפל השיקה בינה מלאכותית שתסייע באמצעות סירי במגוון פעולות, בהן גם הכתבה של טקסט. לדוגמה: סירי תתחיל להציע הצעות למילים תוך שהיא לומדת את ההודעות שלכם. או למשל, אם קבעתם עם חבר במסעדה בשעה מסוימת, היא תזכור זאת ותדע לתזכר אתכם גם אם לא ביקשתם.

באמצעות המנגנון החדש, סירי הולכת להגיד הרבה פחות "סליחה" ופשוט לבצע את הפקודות שלכם. סירי תוכל לבצע מעקב אחר הכושר שלכם בשיתוף עם אפליקציות כמו MapMyRun, Runtastic ו-RunKeeper. כמו כן, תוכלו לשלוח באמצעותה כסף לחברים. סירי משלבת כוחות גם עם המקלדת שלכם. בשפה האנגלית, ניתן יהיה להפעיל את מצב חיזוי הטקסט. מאחר וסירי יודעת לנתח את השיחה שלכם, ולהבין על מה מדברים, היא תציע השלמת משפטים מדויקת יותר, ותמשיך להיות מדויקת יותר ככל שהיא תלמד אתכם יותר. למשל, אם אתם קובעים עם חבר לאכול צהריים ובמהלך השיחה עולים משפטים על השעה שקבעתם וגם את שם או כתובת המסעדה, סירי תדע לשלוף את הפרטים מתוך השיחה ולקבוע את האירוע ביומן.

וזה לא הכול; במידה ואתם לא זמינים, סירי תדע להשאיר הודעה קולית מותאמת ולתרץ למי שהתקשר למה אתם לא זמינים. לאחר מכן, היא תדע לתמלל את ההודעה הקולית כך שתוכלו לקרוא את ההודעה בזמן הפגישה או האירוע שבגללו אתם לא זמינים מלכתחילה.

רוח המפקד
אפל שיפרה את ממשק המצלמה וכעת הפעלתה מהירה יותר בצורה ניכרת. עוד הוסיפה החברה פילטרים ומנגנון ייצוב תמונה עבור התמונות החיות. אחת הבעיות המוכרות והמרגיזות ביותר בתמונות החיות הייתה אי היכולת לערוך תמונה, וכעת באמצעות האפליקציה ניתן יהיה לעשות זאת. זה אומנם נשמע לא הרבה אבל זה שינוי שהופך פיצ'ר חביב לפיצ'ר מהנה במיוחד. וזה גם שדרוג אלגנטי שמאוד מתאים לרוחו של סטיב ג'ובס, שכל כך הייתה חסרה באירוע הזה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

סירי בעברית. מערכת וואלה!
סירי עומדת להיות הרבה יותר חכמה ואולי אפילו מועילה./מערכת וואלה!

נגעת, נסעת
שינוי מהותי בעיצוב מערכת ההפעלה אין, אבל השינוי הגדול ביותר בנראות מגיע מכיוון מסך הנעילה. כעת, בעת שתרימו את האייפון המסך יידלק (במידה ואישרתם את הפיצ'ר החדש), נוספה יכולת שליטה בהתראות מסך הבית באמצעות 3D Touch, וגם אופן הצגתם שונה וכעת הם נמצאים בבועות. באמצעות הרגישות למגע (3D Touch) תוכלו להגיב בקלות, ישירות ממסך הנעילה, להודעות שהתקבלו, לבדוק מה מצב המונית שהזמנתם, לנקות את כל ההתראות ועוד. ולמה זה טוב? האייפון מקבל מאיתנו יותר ויותר אחריות מדי יום ולמרות שייקח זמן למשתמשים להתרגל, כל מה שהופך את השימוש השוטף למהיר ואינטואיטיבי יותר בסופו של דבר משדרג את חווית המשתמש. זה אמנם לא כזה חידוש מרגש או מקורי, אבל זה גם לא רע.

בדרך הנכונה
גם אפליקציית המפות עברה ריענון עיצובי וחשוב מכך, גם היא נפתחה למפתחי צד-שלישי. זה אומנם לא משפיע ישירות על המשתמשים מיד אבל בקרוב מאוד נתחיל לראות את הפלטפורמה הזו מתרחבת הרבה מעבר לנפחה כעת. על הבמה הציגה אפל כיצד ניתן להזמין מקום במסעדה ישירות מהמפות, ולאחר מכן להזמין מונית שתיקח אתכם לשם - והכול מבלי לעזוב את אפליקציית המפות. כמו כן, התווספה האפשרות לראות את תחנות הדלק, ולהימנע מכבישי אגרה. כמו כן, משתמשים בסין, למשל, יוכלו לראות את מדד זיהום האוויר מתוך האפליקציה אבל הכוח האמיתי של השירות יתגלה רק אם המפתחים החיצוניים יבריקו במקומה של אפל. גם לשפר את השירות וגם לתת הזדמנויות למפתחי אפליקציות בכל העולם? אנחנו בעד.

בוא הביתה
HomeKit מוכרת פחות למשתמשים ויותר למפתחים, אבל כל זה ישתנה בקרוב. מדובר בפרוטוקול שנועד לחבר את המוצרים החכמים כמו תרמוסטט, מנורות חכמות ועוד כלי בית, ישירות ל-iOS וכעת, כדי לקדם את תחום הבתים החכמים, אפל מרעננת את HomeKit ומשנה את שמה ל-Home. החברה השיקה לצד המערכת הביתית גם אפליקציה ייעודית, בעזרתה יוכלו המשתמשים לנהל את מערך המוצרים החכמים. גימיק חמוד אחד הוא כיבוי האורות בבית ברגע שתגידו "לילה טוב". עם זאת, אפל לא הציגה מהפכה בתחום, שכן Smart Things של סמסונג עושה את זה כבר כמה שנים. אז אמנם גם Home היא לא הכי מקורית אבל לפחות אפל לוקחת הרבה אוויר וצוללת לשטח יחסית לא-מוכר עבורה. רק המעז מנצח? אנחנו מחזיקים אצבעות שתצליחו רק לחדש ולהפתיע (אבל לא מצפים ליותר מדי; כבר ידענו יותר מדי אכזבות מאפל בתקופה האחרונה).

עושים סדר
פיצ'ר קטן אבל משמעותי שנוסף לעדכון של iOS 10 היא האפשרות למחוק סוף סוף את האפליקציות האורגניות של אפל. אם עד היום לא ידעתם איפה לדחוף את אפליקציית המניות של החברה, והזזתם אותה מתיקייה לתיקייה - כעת תוכלו פשוט להסיר אותה מהמכשיר. שדרוג קטן, אבל אחד שרובנו חיכינו לו הרבה מאוד זמן.

אפליקציות אייפון. ShutterStock
סוף סוף אפשר יהיה להיפטר מהאפליקציות המטופשות המובנות של אפל./ShutterStock

הרע

כבר היינו בסרט הזה
כדי להבין כיצד יראה השדרוג, מבלי להתקין את מערכת ההפעלה iOS 10, תוכלו פשוט לפתוח את אפליקציית גוגל תמונות. אפל הוסיפה לאפליקציית התמונות שלה אפשרות לזיהוי פנים, זיהוי אובייקטים, מיון לפי קטגוריות, אנשים, תאריך ומיקום. את כל הדברים הללו עשו בגוגל תמונות בשנה שעברה, רק שבאפל מבצעים את תהליך הזיהוי ישירות בתוך המכשיר מטעמי פרטיות. כמו כן, לאפליקציית התמונות הצטרף כפתור נוסף הנקרא "זיכרונות" וזו יכולת חדשה שמסוגלת לזהות בצורה אוטומטית את התמונות שצולמו באותו המקום בימים האחרונים וליצור מצגת או וידאו עם מוזיקה המתנגנת ברקע כך שתוכלו לשתף את הוידאו עם החברים. כן, בדיוק כמו בגוגל תמונות. ככה זה כשחיים במשך עשור בתחושה שאין בעולם עוד סמארטפונים מלבד האייפון.

החדשות של אתמול
אפליקציית החדשות באייפון עברה ריענון גם ב-iOS 9 במטרה להפוך אותה לאטרקטיבית יותר. זה לא עבד לאפל ורבים ויתרו על האפליקציה. כעת, הבינה החברה שכדי להפוך אותה לשימושית היא צריכה לעצב אותה מחדש ולהוסיף לה יכולות חדשות. האפליקציה החדשה תומכת במנויים ומבזקי חדשות, כך שהיא באמת תוכל להיות אפליקציית חדשות ולא מגזינים שהייתה עד כה. אבל השאלה הנשאלת היא במה זה שונה מכל אגריגטור חדשות כמו גוגל ניוז? אם אתם אנשים של מבזקי חדשות, כנראה שכבר מותקנות לכם באייפון כמה אפליקציות של כלי התקשורת החביבים עליכם, ואתם מקבלים מכולם מבזקי פוש ישירות לווילון ההתראות. לא נורא, אפל; אולי בעדכון הבא.

אותו צליל ישן
גם שירות Apple Music עבר שדרוג עבור אותם 15 מיליון מנויים, המשתמשים בשירות הזרמת המוזיקה של החברה. לפי אפל העדכון החדש "מאפשר למוזיקה להיות במרכז", על ידי הבלטת האלבומים. העיצוב המעודכן הוא נקי יותר ואמור להציע מוזיקה בצורה מדויקת יותר. חידוש נוסף באפליקציה החדשה הוא שניתן לקרוא את מילות השיר ישירות מהאפליקציה ולא להיעזר באפליקציות חיצוניות. באמצעות כרטיסיית "בשבילכם", תוכלו ליהנות מרשימות שמע שהורכבו משירים שלא נמצאים אצלכם בספריה, אך מותאמים לסגנון המוזיקה שאתם אוהבים. באמת? לקרוא את מילות השיר זה כל כך Winamp; יכולתם פשוט להגיד שאין לכם שום רעיון לחידוש פה.

ראשונים מהסוף
את רוב השינויים למסך הנעילה וההתראות אהבנו אבל חידוש אחד, שראוי היה אם אפל הייתה מצניעה כדי לא להביך את עצמה, הוא הנגשת המצלמה במסך הבית, בדומה לקיצור הדרך שנמצא במכשירי אנדרואיד. בעדכון החדש ניתן יהיה להפעיל את המצלמה באמצעות החלקת המסך ימינה. הדבר היחיד שמשתמשי אנדרואיד יכולים לחשוב עליו בתגובה זה "לא יאמן שלא היה להם את זה עד עכשיו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זיהוי פנים בתמונות וארגון אוטומטי לפי נושאים. כן, בדיוק כמו באנדרואיד./מערכת וואלה!, צילום מסך

המכוער

סערת רגשונים
בעוד השמועה כי ה-iMessage תגיע גם לאנדרואיד לא הפכה למציאות, באפל עדיין העשירו בצורה משמעותית את השירות שלהם המתחרה בכל שאר אפליקציות המסרים המידיים. iMessage מתהדר בקישורים עשירים, כך שניתן לקבל הצצה מוקדמת ללינק מבלי ללחוץ עליו, לנגן וידאו ישירות מיוטיוב או שיר מאפליקציית השירים מבלי לעבור לאפליקציה חיצונית, והאימוג'ים תפחו בגודלם פי שלושה. בנוסף, מקלדת חכמה, המבוססת על הבינה המלאכותית ממקודם, תיציע לכם את האימוג'י המתאים לשיחה, כך שאם כתבתם "פיצה", המקלדת תציע לכם לצרף אימוג'י של פיצה במקום המילה או לצדה. למרות שאנחנו מוצפים באפליקציות מסרים, הרעיון מאחורי השדרוג לא רע, רק חבל שהמיקוד הושם על פיצ'רים פושרים שכבר קיימים באפליקציות שונות ולא בחוויית משתמש עשירה יותר. כמו כן, אנחנו לא באמת רוצים להתחיל לדבר עם אימוג'י ענקיים קיטשיים במקום מילים. אתם במכונית הנכונה, אפל, פשוט נוסעים לגמרי בכיוון הלא נכון.

צאו מהבועה
באפליקציית ההודעות המשופרת, ניתן להוסיף אפקטים לבועות הטקסט כך שתוכלו להגדיל את הבועה אם אתם רוצים להודיע הודעה חשובה או שמה להקטין את הבועה אם יש לכם הודעה עצובה או שאתם פשוט מבואסים. ניתן לכתוב הודעות עם "דיו בלתי נראה", שהמשתמש יראה רק אחרי שהוא יחליק את האצבע, או לטשטש את ההודעה עד שהוא ילחץ עליה. גם כאן, אפל פתחה את ה-iMessage עבור מפתחי צד שלישי כך שיוכלו לפתח מגוון רחב של אפליקציות. במהלך נבון אפל סוף סוף החליטה לאפשר לאנשים אחרים לחשוב על רעיונות לשפר את הממשק, אבל על הדרך רק הפכה אותו למבלבל יותר ופחות נעים לשימוש.

רוקדת בחשיכה
מסך השליטה עבר שינוי וניתן לראות כי האפשרות לבקרת הווליום נעלמה. אך אל דאגה, היא עדיין נמצאת שם ובאמצעות החלקה ימינה תוכלו לקבל מסך יעודי לשליטה בווליום. מסך השליטה חזר להיות בעל ארבעה מקשים בתחתית: הפנס, שעון עצר, מחשבון והמצלמה. מצב הלילה עבר שורה אחת למעלה וקיבל מלבן משלו. אותו דבר נועד כדי לתת חשיפה גדולה יותר למצב הלילה ולהגדיל את שאר האייקונים שנאלצו להידחס לאחר שמצב הלילה נוסף לרשימה. כלומר, אפל לקחו את קיצורי הדרך שהתרגלנו אליהם, ערבבו אותם, שינו את הממשק כך שלא נצליח להשתמש בו בטבעיות עד שנתרגל מחדש - והכול כי הם חושבים שאנחנו צריכים להיות קרובים יותר בלחיצה למצב השימוש בלילה. אם אפל באמת רצתה לשנות את קיצורי הדרך, לפחות היא הייתה מביאה שדרוג שיהפוך אותם ליעילים ונוחים יותר ולא רק מערבבת את כל האייקונים בעיניים עצומות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ככה הולכת להיראות עכשיו שיחה?/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • אפל
  • iOS 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully