וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק תסייע למנוע התאבדויות בישראל עם פיצ'ר חדש

15.6.2016 / 13:59

הפיצ'ר החדש מאפשר לדווח ל ארגוני הסיוע בכמה קליקים על כל פוסט עם נימה אובדנית, תמונה המתפרשת כזעקה לעזרה או כל סימן מטרים אחר לכך שאותו משתמש עומד לפגוע בעצמו

יח"צ - חד פעמי

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, מרחיבה את מרכז העזרה למניעת התאבדויות או פגיעה עצמית ברשת ומשתפת פעולה בישראל עם עמותות ער"ן וסה"ר. מרכז העזרה המיוחד למניעת פגיעה עצמית הוקם בפייסבוק בשנת 2015 בארה"ב ובמדינות נוספות דוברות אנגלית, וכיום מתרחב למדינות ושפות רבות נוספות, בהן גם ישראל לראשונה.

על מנת להירתם למצוקה ולנסות לטפלה ברמה המקומית, פייסבוק משתפת פעולה עם שותפים מקומיים, בהם עמותות ער"ן וסה"ר. מבחינת המשתמשים מדובר בשינוי קל בממשק הדיווח של הרשת החברתית, וכעת ניתן להתריע על פוסטים הנשמעים אובדניים.

"אנחנו במרכז ההתנדבות שמחים לעבוד עם פייסבוק ולספק את התמיכה והמשאבים שלנו בסיוע למשתמשים שמרגישים פגיעים, תוך שמירה על אנונימיות של אלו הזקוקים לעזרתנו", אמרה יפעת כהן בן שלוש, מנכ"לית עמותת סה"ר (סיוע והקשבה ברשת). לדבריה, "בעת משבר, לעתים קרובות לאנשים אין את הכוח או את האומץ לפנות לעזרה. המדיה החברתית מציעה מקור תמיכה ומקום שבו ניתן לבטא מכאוב נפשי, ייאוש ומאבק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ככה זה נראה בעת הדיווח בישראל./מערכת וואלה!, צילום מסך

"המשימה של ער"ן היא להיות זמינים לכל מי שבמצוקה, ולספק תמיכה רגשית, חשאית ובלתי מותנית לכולם", אמר דוד קורן, מנכ"ל עמותת ער"ן (עזרה ראשונה נפשית). "אנו מברכים את ההירתמות של פייסבוק על מנת לתמוך ולסייע למשתמשים בשירות לבטא את מצוקתם, ולהדריך חברים של אנשים במצבים אלו. אנו מקווים שמהלך זה יתרום לכך שאף אחד במצב זה לא יסבול עוד בשקט".

הפיצ'ר החדש אמור לאפשר לכל מי שנתקל בפוסט עם נימה אובדנית, תמונה המתפרשת כזעקה לעזרה או כל סימן מטרים אחר לכך שאותו משתמש עומד לפגוע בעצמו לדווח בכמה לחיצות כפתור והפנייה תועבר לגופים המסייעים.

כדי לדווח על פוסט אובדני לחצו על ה-V בצדו הימני העליון של הפוסט, בחרו באפשרות הדיווח ושם סמנו את הסעיף "הפוסט לא צריך להיות בפייסבוק"; בתפריט שייפתח בחרו באפשרות של פגיעה עצמית ושגרו את הדיווח.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully